۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
با دستور نمی توان قیمت ها را در بازار تعیین کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز:

با دستور نمی توان قیمت ها را در بازار تعیین کرد

افقه، عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز گفت: ریشه مشکلات ناشی از ناشایسته سالاری است که در همه ابعاد حاکم شده است و مدیران بر اساس شایستگی انتخاب نمی شوند.

به گزارش بازار، سید مرتضی افقه، عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز با بیان اینکه قیمت ها با دستوراتی که صادر می شود تغییر نمی کنند، گفت: حتی قیمت کالاهایی که در سازمان های دولتی وجود دارند هم بر اساس منطق بازار بالا و پایین می روند.

وی افزود: با توجه به کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم ها و افزایش قیمت ارزها، هزینه های بسیاری از دستگاه ها از جمله هواپیمایی افزایش پیدا کرده است، اما اینکه رئیس جمهور دستور جلوگیری و مقابله با افزایش قیمت را می دهد، اما بخش دیگر دولت قیمت ها را افزایش می دهد نشان دهنده ناهماهنگی در دولت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید بداند نمی توان با دستور قیمت ها را در بازار تعیین کرد، اظهار کرد: در این شرایط سخت سازمان هواپیمایی چاره دیگری ندارد و اگر می خواهد به فعالیت خود ادامه دهد، ناچار است افزایش قیمت داشته باشد، مگر اینکه دولت کمک یارانه ای در اختیار هواپیماها قرار دهند.

وی با بیان اینکه قیمت ها در دنیای معاصر بر اساس هزینه تولید نیست و بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می گیرد، عنوان کرد: ریشه مشکلات ناشی از ناشایسته سالاری است که در همه ابعاد در کشور حاکم شده است و مدیران بر اساس شایستگی انتخاب نمی شوند.

کد خبر: ۴۶٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha