۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
رشد ۳۴۰ درصدی اشتغالزایی در طرح کارفرمایی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

رشد ۳۴۰ درصدی اشتغالزایی در طرح کارفرمایی

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد ۳۴۰ درصدی اشتغال محرومان خبر داد و گفت: تا اواسط مهر حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل از طریق جلب همکاری کارفرمایان ایجاد شده است.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد ۳۴۰ درصدی اشتغال محرومان از طریق طرح‌های کارفرمایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: یکی از روش‌های ایجاد اشتغال در کمیته امداد حمایت از کارفرمایانی است که از اعضای کمیته امداد استخدام می‌کنند و در این راستا دو بسته تشویقی وام قرض الحسنه و پرداخت حق بیمه کارفرما از این افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: تا اواسط مهر ماه امسال حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ اشتغال از طریق جلب همکاری کارفرمایان اتفاق افتاده است که این یک رشد بی سابقه است زیرا در سال گذشته و در همین مدت، تقریبا سه هزار و ۵۰۰ نفر شغل از طریق جلب همکاری کارفرمایان ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه حدود ۶۵ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تاکنون برای اعضای خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیازمندان کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: این میزان شغل ایجاد شده، تقریبا ۳۰ درصد برنامه امسال کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع بانکی کمیته امداد در نیمه دوم امسال آزاد می‌شود خیلی امیدوار هستیم تا آخر سال بتوانیم ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برنامه اشتغال محرومین در قالب دو نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی پیاده می‌شود، اظهار کرد: در نظام هدایت شغلی که یک الگوی کارشناس محور است، مسیر شغلی جامعه هدف و نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، توسط کارشناسان کمیته تعیین می‌شود. این افراد به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند و در نهایت به کارفرمایان معرفی می‌شوند و اگر قصد راه اندازی کار داشته باشند، به نظام بانکی برای دریافت تسهیلات هدایت خواهند شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره نظام راهبری شغلی نیز توضیح داد و بیان کرد: نظام راهبری شغلی یک نظام کارآفرین محور است و مشارکت سه هزار و ۸۰۰ نفر از کارآفرینان حرفه‌ای کشور صورت می‌گیرد و امیدوار هستیم تا انتهای سال بتوانیم ۷۰ هزار فرصت شغلی را در این بخش داشته باشیم.

کد خبر: ۴۶٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha