۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۴
چینی سازی دامن تویوتا سواران را گرفت
چالش دنباله دار کمبود قطعات خودروهای وارداتی

چینی سازی دامن تویوتا سواران را گرفت

خودروهای تویوتایی که دارای عمربیش از ۱۰ سال هستند بیشتر قطعات چینی بی کیفیت آن‌ها در بازار یافت می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از معضلاتی که دامن بسیاری از خودروهای وارداتی را گرفته، معیوب شدن مجدد خودرو بعد از تعمیر است که این معضل در تویوتا به عنوان یکی از برندهای با کیفیت ژاپنی با شهرت جهانی، بیشتر به چشم می‌خورد.

اگر به بازار لوازم یدکی خودروهای تویوتا سری بزنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر قطعات مصرفی این برند خوش نام، چینی است.

البته این موضوع فقط برای خودروهایی است که بیش از ۵ سال از عمر تولید آن‌ها می‌گذرد. چراکه به نظر می رسد زمانی که تویوتا اقدام به تولید یک خودرو یا محصول جدید می‌کند، تا ۵ سال اول هیچ شرکت قطعه‌سازی به جز شرکت‌های ذیربط کمپانی تویوتا حق تولید و مونتاژ قطعات آن را ندارند.

بعداز ۵ سال شرکت‌های قطعه ساز چینی تحت لیسانس تویوتا شروع به تولید قطعات می‌کنند. از همین روبه نظر می رسد که باگذشت ۵ سال از تولید قطعات چینی به مرور کیفیت آن‌ها دچار افت می‌شود.

بنابراین خودروهای تویوتایی که دارای عمربیش از ۱۰ سال هستند بیشتر قطعات چینی بی کیفیت آن‌ها در بازار یافت می‌شود. لازم به ذکر است که قطعات اصل خودروهای تویوتا که دارای طول عمر مفید بهتری هستند در بازار بسیار نادر و نایاب است.

علاوه بر این تعدد برند قطعات بی کیفیت و چینی بخصوص برای خودروهای خانواده تویوتا در ماه‌های اخیر در بازار بسیار زیاد شده و مالکان این گروه از خودروها رابا چالش مواجه کرده است.

کد خبر: ۴۶٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha