۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
ارائه آموزش‌های مهارتی به هفت هزار و ۹۰۰ کارآموز جوان در قم
در نیمه نخست امسال انجام شد؛

ارائه آموزش‌های مهارتی به هفت هزار و ۹۰۰ کارآموز جوان در قم

قم - تقی‌پور، مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم گفت: بیش از هفت هزار و ۹۰۰ کارآموز جوان قمی و جویندگان کار طی نیمه نخست امسال تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم، محمود تقی‌پور اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب فراگیری مهارت یا ارتقا مهارت‌ها می‌شود، از این رو نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: ۷ هزار و ۹۳۵ نفر در قالب یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۷۹ نفر ساعت در شش ماهه اول امسال در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند که این آموزش‌ها در چهار بخش صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و عمدتاً در حوزه‌های فنی و تخصصی می‌باشد.

تقی پور بیان داشت: از مقدار آموزش یاد شده چهار هزار و ۷۴۵ تَن در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشت گانه آموزشی که از این تعداد هزار و ۷۶۰ تَن زن و ۲ هزار و ۹۸۵ تَن مرد بوده‌اند و هفت هزار و ۹۳۵ تَن نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند که از این تعداد سه هزار و ۲۷۸ تَن زن و چهار هزار و ۶۵۵۷ تَن نیز مَرد بوده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حر فه ای این استان دانست و ضمن اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بیان داشت: ویژگی این آموزش‌ها، نوعی پرورش «کارآفرین» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسب و در نهایت ایجاد فرصت شغلی خواهند بود.

کد خبر: ۴۶٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha