۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
طرح مجلس برای تغییر در نحوه توزیع بنزین ۱۵۰۰ تومانی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

طرح مجلس برای تغییر در نحوه توزیع بنزین ۱۵۰۰ تومانی

شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار به دنبال تغییر نحوه توزیع بنزین ۱۵۰۰ تومانی به منظور بهره مندی خانوارهای فاقد خودرو از سهمیه یارانه بنزین است.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر، درباره بررسی طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان تنها به افراد دارای خودرو داده می‌شود و بعضا برخی خانوارها چند خودرو دارند که برای همه آن‌ها بنزین دریافت می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که تقریباً نیمی از جمعیت کشور خانوارهای فاقد حتی یک دستگاه خودرو هستند و عملا هیچ سهمی از یارانه انرژی در بخش بنزین نمی‌برند.

وی تغییر در نحوه توزیع بنزین یارانه‌ای را هدف طرح مجلس خواند و گفت: ما نحوه توزیع را با حفظ مولفه‌های دیگر مثل قیمت تغییر می‌دهیم تا توزیع بنزین یارانه‌ای عادلانه‌تر شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: در این طرح؛ به جای آنکه به هر خودرو بنزین بدهند، به هر خانوار یارانه بنزین تعلق می‌گیرد لذا خانواده دارای خودرو از سهمیه بنزین استفاده می‌کند و ما به التفاوت قیمت آزاد و یارانه‌ای بنزین خانواده فاقد خودرو نیز به عنوان یارانه انرژی ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی گفت: تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار کمیسیون انرژی نیست، بلکه مجلس فقط به دنبال باز توزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای از خودرو به خانوار است.

شریعتی نیاسر افزود: این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد چراکه فقط نحوه توزیع بنزین یارانه‌ای تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: با برخی از مسئولان وزارت نفت نیز گفتگو کردیم که آن‌ها نیز فقط نکاتی در جزئیات محاسبات دارند، لذا در حال تعامل با یکدیگر هستیم تا به یک فرمول دقیق برسیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین درباره احتمال تغییر قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره تغییر قیمت حامل‌های انرژی در بودجه مطرح نشده است.

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار حدود یک ماه پیش از سوی هیئت رییسه مجلس اعلام وصول شد.

کد خبر: ۴۶٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha