۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
حمایت هدفمند از اقشار محروم، هدف اصلی طرح کمک معیشتی مجلس است
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حمایت هدفمند از اقشار محروم، هدف اصلی طرح کمک معیشتی مجلس است

مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در طرح کمک معیشتی مجلس شورای اسلامی قرار است کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دهیم، تصریح کرد: هدف در این طرح، حمایت موثر و هدفمندی از مصرف کنندگان و اقشار محروم جامعه است.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی طرح کمک معیشتی؛ با اشاره به شرایط اقتصادی خاص امروز کشور و مشکلاتی که به ویژه برای دهک های پایین جامعه به وجود آمده است، گفت: نمایندگان با توجه به این شرایط به این جمع بندی رسیدند، حالا که دولت برای کمک به معیشت مردم پیش قدم نشده است، با استفاده از ظرفیت های نمایندگی، طرحی را آماده کرده اند تا کالاها با قیمت مناسب برای جامعه هدف که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند تامین و توزیع شود.

وی با بیان اینکه در طرح کمک معیشتی مجلس شورای اسلامی قرار است کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دهیم، تصریح کرد: هدف در این طرح، حمایت موثر و هدفمندی از مصرف کنندگان و اقشار محروم جامعه است. در این طرح جامعه هدف از طریق اعطای کارت الکترونیک سرپرست خانواده، امکان خرید مراکز توزیعی که دارای کد اقتصادی هستند، وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص محل تامین اعتبار این طرح بیان کرد: در بخش منابع پیش بینی شده، گفته شده است از مجل هدفمندی یارانه ها که در تبصره ۱۴ قانون بودجه مطرح شده است، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تحویل دولت شده است. بنابراین برای این طرح نیازمند منبع جدید مالی نیستیم و منابع اختصاص یافته در هدفمندی یارانه ها می تواند برای این طرح استفاده شود.

وی افزود: عوارض مالیات بر ارزش افزوده، بازپرداخت بدهی ها و تعهدات دولت، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و فرآورده های نفتی، سهم شرکت های ملی نفت و گاز از هدفمندی یارانه ها و سایر مصارف در ردیف ۳۰ تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۹ جزو منابع اصلی طرح کمک معیشتی دولت هستند.

مقتدایی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز دولت مکلف بود طرحی همانند طرح کمک معیشتی را اجرا کند، اظهار کرد: ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار بوده است کالای اساسی تامین شود که ادعا می شود این کار صورت گرفته است اما واقعیت این است که حتی اگر این کالاها تامین هم شده باشد، سر از بازار آزاد در آورده است.

کد خبر: ۴۶٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha