۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
عرضه خودرو در بورس طرح خوبی است/ شورای رقابت به دنبال پاک کردن صورت مسئله
مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران:

عرضه خودرو در بورس طرح خوبی است/ شورای رقابت به دنبال پاک کردن صورت مسئله

فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: طرحی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اند مبنی بر «عرضه خودرو در بورس» را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران، ضمن پاسخ به این سوال که «شکافی که بین قیمت خودرو در درب کارخانه با بازار آزاد اتفاق افتاد انتقادات زیادی نسبت به عملکرد شورای رقابت مطرح شد حضرتعالی عملکرد شورای رقابت را در قیمت گذاری یا نقش آن در افزایش قیمت خودرو را در چه می دانید»، افزود: شورای رقابت بر اساس مجوزهای قانونی که دارد قیمتی برای خودرو تعیین می کند و خودروساز مکلف است بر اساس همان قیمت محصولات خود را عرضه کند البته خودروسازها در خصوص مکانیزم تعیین قیمت انتقاداتی دارند.

وی اظهارداشت: طرحی که نمایندگان مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا مطرح کرده اند قیمت گذاری شورای رقابت در بورس فقط نقش قیمت پایه را خواهد داشت.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: بر اساس طرح نمایندگان مجلس تمامی عرضه خودرو از مسیر بورس کالا انجام می شود و از طرفی برخی مشوق ها هم برای خودرو ساز در نظر گرفته شده که می تواند به افزایش تولید و عرضه کمک کند.

وی در ادامه افزود: بازار خودرو با دو نوع تقاضا اول مصرفی و دوم سوداگرانه و دلالی به علت دو نرخی بودن قیمت خودرو مواجه است.

فلاح تصریح کرد: اگر خودرو در بورس عرضه شود فقط یک قیمت خواهیم داشت و دیگر کسی به دنبال سفته بازی و دلالی نخواهد رفت.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا شورای رقابت نسبت به عرضه خودرو در بورس کالا اقبال چندانی نشان نمی دهد، گفت: واقعیت های عرضه و تقاضای خودرو را باید در شرایط فعلی اقتصاد کشور پذیرفت اگر با این واقعیت ها به نوعی کنار بیاییم طرح عرضه خودرو در بورس طرح خوبی است.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: انکار این واقعیت ها پاک کردن صورت مسئله است و با پاک کردن صورت مسئله خودروی ارزان قیمت به دست مصرف کنندگان نمی رسد.

وی افزود: به نظرمی رسد شورای رقابت به دنبال پاک کردن صورت مسئله است تا حل مسئه!؟

کد خبر: ۴۶٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha