۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
تلاش نمایندگان مجلس برای کشت و صنعت مغان به ثمر رسید
نماینده مردم پارس آباد در مجلس:

تلاش نمایندگان مجلس برای کشت و صنعت مغان به ثمر رسید

جهانگیرزاده، نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف کشت و صنعت مغان، از ابطال واگذاری این مجموعه در جلسه روز گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: از آنجایی که کشت و صنعت مغان با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن واگذار شد و به عبارتی به ثمن بخس به فروش رفت و راندمان آن پس از واگذاری به شدت کاهش یافت، نمایندگان مجلس یازدهم با جدیت  ابطال واگذاری این مجموعه را پیگیری کردند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف کشت و صنعت مغان یکی از دغدغه‌های وکلای ملت در مجلس یازدهم بود و این موضوع را با دقت دنبال می‌کردند، افزود: هیات داوری در جلسه روز گذشته ۵ بر ۲،  رای بر ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان داد، بنابراین در حال حاضر دولت باید برای اداره این مجموعه نماینده‌ای معرفی کند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که سازمان خصوصی‌سازی به اهلیت افرادی که مجموعه‌هایی مانند هفت تپه، هپکو، ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و... را به آن‌ها واگذار کرده، توجهی نداشت، این مجموعه‌ها متضرر شده و با مشکلات بسیاری روبه رو شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند مدیران دولتی توانایی لازم برای اداره مجموعه‌هایی مانند کشت و صنعت مغان را ندارند اما سازمان خصوصی سازی نیز نشان داد، نمی‌تواند این مجموعه‌ها را به افراد اهل و توانا واگذار کند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس با بیان اینکه در منطقه مغان هر هکتار زمین‌ زراعی با ارزش بالایی خرید و فروش می‌شود، تصریح کرد: هرچند دولت باید بخش صنعت مغان را به افرادی که اهلیت لازم را دارند، واگذار کند اما بهتر است کشت و زراعت این بخش با قیمتی مناسب به مردم منطقه واگذار شود چراکه این امر می‌تواند راندمان تولید را افزایش دهد.

کد خبر: ۴۶٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فریبرز US ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 0
      احسنت به نمایندگان محترم مجلس یازدهم با تلاش و کوشش بفکر ملت باشند .درود سپاس بیکران