۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
کشور با ۲ جنگ اقتصادی و کرونا روبرو است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

کشور با ۲ جنگ اقتصادی و کرونا روبرو است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه ایثارگری کادر درمان، گفت: عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم، اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم، از انصاف، مروت و عقلانیت به دور است.

به گزارش بازار، محمد باقر قالیباف در نشست بررسی وضعیت بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه در حوزه مقابله با پاندمی کرونا که با حضور معاونان وزارت بهداشت و درمان و روسای منتخب بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، تصریح کرد: اکنون کشورمان با ۲ جنگ روبرو است، جنگ اقتصادی و جنگ با کرونا، این دو موضوع مهم کشور ما است.

وی افزود: هزینه‌های اقتصادی کرونا به مراتب بیشتر از هزینه‌های بهداشت و درمان در این بیماری است و همه دنیا با همه اختلاف نظرها روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

رئیس مجلس گفت: در چنین شرایط خاصی آن چیزی جامعه و کشور ما را از این دو جنگ به سلامت پیش می‌برد، وحدت، همدلی، کمک به یکدیگر، محبت، گذشت و همچنین فرهنگ اربعینی است.

وی با اشاره به جایگاه حقوقی خود در قوه مقننه، تصریح کرد: امروز اصلا از ما پذیرفته نیست که در این مسئولیت بخواهیم به آلام مردم مان با اختلاف و دیدگاه‌های متفاوت بیافزاییم، اینکه مردم احساس کنند ما به جای اینکه کنار یکدیگر قرار گیریم و مشکلی از آن‌ها حل کنیم به موضوعاتی بپردازیم که اصلا قابل بحث نیست.

قالیباف گفت: مطمئن باشید که من به سهم خودم در این شرایط، جز همدلی و همکاری و باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم، به چیزی فکر نمی‌کنم، این واقعا وظیفه همه ماست.

رئیس مجلس با اشاره به بازدید پریروز خود از بخش ICU بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی پیش از نشست سران قوا، تصریح کرد: امروز حدود ۲۴۰ نفر در روز جان خود را در کشور از دست می‌دهند، آیا موضوع از این مهمتر داریم؟ بازدید ما از بیمارستان امام خمینی (ره) این حداقل کاری است که انجام دادیم.

وی یادآور شد: ما در این نظارت میدانی، همه پروتکل‌ها را رعایت کردیم، فرمانده ستاد مقابله با کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان حاضر بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی انسان را دارای دو عقل معاد و معیشت دانست و خاطر نشان کرد: عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم، اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از انصاف، مروت و عقلانیت به دور است.

کد خبر: ۴۶٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha