۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
پوشش ۱۵ کیلومتر از خط لوله سوخت «سبزوار _ مشهد» تعویض شد
رئیس واحد مهندسی خطوط لوله و مخابرات شمال شرق:

پوشش ۱۵ کیلومتر از خط لوله سوخت «سبزوار _ مشهد» تعویض شد

شاهرود- رئیس واحد مهندسی خطوط لوله و مخابرات شمال شرق با بیان اینکه پوشش ۱۵ کیلومتر از خط لوله «سبزوار _ مشهد» تعویض شد، گفت: ایمن سازی خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، مهمترین هدف این طرح بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا کاظمی اصل عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال شرق در مرکز شاهرود با بیان اینکه پوشش محافظتی بخشی از خط لوله ۲۰ اینچ مسیر سبزوار- مشهد به طول ۱۵کیلومتر با هدف انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی تعویض شد، بیان کرد: ایمن سازی خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی هدف این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه تعویض پوشش این خط لوله، از عوامل موثر جلوگیری از خوردگی سطح بیرونی لوله بوده و انجام به موقع آن اهمیت بسزایی دارد، افزود: حفاری، سندپلاست، اعمال دولایه پوشش نواری سه لایه و خاکریزی مجدد به منظور پوشش خط لوله بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این پروژه توسط واحد مهندسی خوردگی بوده که با همکاری واحدهای بازرسی فنی، اچ.اس.ای و حراست و تعمیرات خط محقق شده است.

رئیس واحد مهندسی خطوط لوله و مخابرات شمال شرق با بیان اینکه تعویض و بهسازی پوشش خطوط برپایه آسیب شناسی حاصل از پیگرانی هوشمند انجام می‌شود، بیان کرد:  تعویض پوشش‌ها با نهایت دقت انجام شده تا انتقال سیالات نفتی بدون کوچکترین وقفه‌ای ادامه یابد.

کاظمی اصلی با بیان اینکه جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار تامین سوخت فرودگاه بین المللی مشهد مقدس، نیروگاه نیشابور و مردم شریف استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بر اهمیت اجرای این پروژه می‌افزاید، گفت: این عملیات تعویض پوشش از تقاطع جاده نیشابور –سبزوار (ضلع شرقی روستای رباط سفید) در کیلومتر ۶۵۰ شروع و تا محدوده مزرعه اولر کیلومتر ۶۶۵ ادامه دارد.

کد خبر: ۴۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha