۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
توجه به بازاریابی و رونق فروش فرش دستباف تبریز ضروری است
استاندار آذربایجان شرقی:

توجه به بازاریابی و رونق فروش فرش دستباف تبریز ضروری است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ارزآوری بالای فرش برای کشور و ظرفیت های بالای فرش در این استان گفت: توجه به بازاریابی و رونق فروش فرش دستباف تبریز ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در دیدار رئیس مرکز ملی فرش ایران با وی با بیان اینکه تبریز قطب تولیدی فرش کشور گفت: این استان کارگاه های زیادی در زمینه تولید و بافت فرش دارد که باید از آنها حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت های بالای صنعت فرش باید استفاده کرد، افزود: سامان‌دهی ساختار از نیازهای ضروری صنعت فرش است. فرش می تواند از نظر اقتصادی به کشورمان سود خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می کنم نمایشگاه ملی فرش در تبریز برگزار شود، گفت: برای چهارمین سال متوالی، تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستبافت انتخاب شده و بر این اساس انتظار داریم نمایشگاه ملی فرش به میزبانی تبریز برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی شهر سردرود به عنوان پایتخت جهانی تابلوفرش انتخاب شده است، گفت: باید از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه یک مرکز تخصصی باید برای ارائه گواهی های ارزش و اصالت به فرش باید ایجاد شود، ادامه داد: باید بتوانیم هنر و کالاهای تولیدی خود را به جهانیان عرضه کرده و بشناسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وجود دانشگاه هنر در تبریز، آمادگی خود را برای راه اندازی این مرکز در دانشگاه هنر اعلام می کنیم. تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش نیز باید علاوه بر تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش فرش، متناسب با ذائقه کشورهای مختلف اقدام به صادرات فرش کنند.

کد خبر: ۴٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha