۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رشد ۳۰.۵ درصدی صادرات صنعتی ترکیه
طی ماه گذشته صورت گرفت

رشد ۳۰.۵ درصدی صادرات صنعتی ترکیه

میزان صادرات صنعتی ترکیه با رشد ۳۰.۵ درصدی در ماه سپتامبر به ۱۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار رسید.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، براساس داده‌های شورای صادرکنندگان ترکیه (TİM) میزان صادرات صنعتی کشور در سپتامبر با ۳۰.۵ درصد افزایش نسبت به ماه اوت به ۱۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار رسیده است.

این میزان در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته ۶ درصد رشد داشت. میزان صادرات کالاهای صنعتی ترکیه در بازه زمانی سپتامبر تا ژانویه امسال نیز به ۸۸ میلیارد و ۹۲۱ میلیون و ۴۹۵ هزار دلار افزایش یافت.

میزان صادرات صنعتی ترکیه در آوریل به‌دلیل تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا به ۶ میلیارد و ۲۲۷.۵ میلیون دلار نزول کرد. این بیشترین میزان کاهش از ماه می ۲۰۰۹ تاکنون بوده است.

براساس این آمار، میزان صادرات فرآورده‌های صنعتی ترکیه در ماه می به ۷ میلیارد و ۱۰۳.۸ میلیون، در ژوئن ۱۰ میلیارد و ۲۱۸.۹ میلیون و در ژوئیه نیز ۱۱ میلیارد و ۴۷۶.۸ میلیون دلار صعود کرد.

این میزان در ماه آگوست تحت تاثیر افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در سراسر جهان به ۹ میلیارد و ۴۱۰.۹ میلیون دلار کاهش یافته اما در ماه سپتامبر به ۱۲.۳ میلیارد دلار بالاترین میزان سال جاری رسید. بیشترین میزان صادرات ترکیه در ماه سپتامبر در بخش خودروسازی صورت گرفت.

کد خبر: ۴۶٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha