۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در روستاها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در روستاها

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بیمه شدگان اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر از ۶۵۴ هزار نفر به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری به اقدام مهم رئیس جمهور در روز ملی روستاها اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که آقای رئیس جمهور در روز ملی روستاها کلید زدند صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر بود که تا قبل از دولت تدبیر و امید جمعا ۶۵۴ هزار بیمه شده و مستمری بگیر داشت که این میزان در طی دوره این دولت به بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزار بیمه شده و مستمری بگیر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که منابع اولیه برای پیوستن به این صندوق از طریق خود بیمه شده باید پرداخت می‌شد، اما برخی از ساکنان روستاهای ما در ابتدا امکان پرداخت پنج درصد سهم خود را نداشتند بنابراین دولت قبول کرد هم سهم بیمه خودش را و هم سهم بیمه کشاورزان و عشایر و روستائیان را به میزان حدودهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق برای ادامه شش ماهه دوم سال قرار دهد.

وزیر کار گفت: به این ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده جدید به مجموعه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اضافه خواهد شد که جمع افراد بیمه شده توسط صندوق عشایر و روستائیان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سطح روستاهای کشور خواهد رسید.

وی افزود: میزان مستمری بگیران نیز که پیش از این چیزی کمتر از ۱۰ هزار نفر بود امروز به ۱۱۲ هزار نفر مستمری بگیران صندوق افزوده شد.

شریعتمداری ادامه داد: مجموعه سرانه سرمایه موجود همه بیمه شدگان و اعضای بیمه اجتماعی که در شروع فعالیت این دولت چهار میلیون تومان بود امروز به ۸۰ میلیون تومان یعنی ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: به این ترتیب می‌توان گفت صندوق بیمه اجتماعی عشایر، روستائیان و کشاورزان پایدارترین صندوق بیمه کشور است.

کد خبر: ۴۶٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha