۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
امکان تامین برق مصرفی از طریق بازار بورس انرژی
وزیر نیرو اعلام کرد

امکان تامین برق مصرفی از طریق بازار بورس انرژی

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: با تصویب امروز هیئت وزیران، مصرف کنندگان بزرگ برق از ۵ مگاوات و بالاتر می‌توانند برق مصرفی خود را از بازار بورس انرژی دریافت کنند.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: این تعاملی بین تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود و به تولید کننده برای به دست آوردن سریع وجه حاصل از فروش برق کمک می کند.

وی گفت: خرید و فروش برق در بازار بورس انرژی موجب می شود مصرف کنندگان نیز برق را با قیمت مناسب تری بعد از کشف قیمت بخرند و شرکت توانیر نقش تنظیم کننده را به عهده خواهد داشت و می تواند جایی برای انتقال برق بین تولید تا مصرف باشد از طرف دیگر خریدار انحصاری برق نخواهد بود.

وزیر نیرو افزود: این حرکت به رشد و پویایی صنعت برق کمک خوبی خواهد کرد و دستورالعمل اجرایی آن بر اساس مصوبه هیئت وزیران عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اخیر ما در صنعت برق بدهکاری به تولیدکنندگان برق بود، چون ۶۰ درصد تولیدات برق در بخش خصوصی انجام می شود و شرکت توانیر تاکنون خریدار انحصاری برق بوده است.

اردکانیان درباره لایروبی روخانه ها گفت: برنامه مهندسی رودخانه ها که بخشی از آن لایروبی است، از سال گذشته بعد از سیل بهار ۹۸ آغاز شده و موفق شدیم ۵ برابر متوسط سال های گذشته روخانه ها را لایروبی کنیم که نتیجه آن در ۴ یا ۵ سیلاب جنوب و جنوب شرق کشور در نیمه دوم سال قبل مشاهده شد و سیلاب اوایل امسال نیز با حداقل خسارت همراه بود.

وزیر نیرو افزود: بهره وری از سیلاب ادامه دارد و امیدواریم با آزاد سازی حریم بستر رودخانه ها بتوانیم تکالیف قانونی خود را انجام دهیم.

اردکانیان گفت: در شرایط تغییر اقلیم باید آمادگی مواجه شدن با سال های خشک و تر را داشته باشیم و از سیلاب به عنوان یک منبع آب شیرین بیشتر استفاده کنیم و کمتر با خسارت مواجه شویم.

کد خبر: ۴۶٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha