۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
صادرات به روسیه و عراق از صنایع چهار محال و بختیاری
مدیرعامل شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با بازار مطرح کرد:

صادرات به روسیه و عراق از صنایع چهار محال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان برای ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید، مشوق های متعددی در دستور کار خود قرار داد و در شش ماهه نخست سالجاری و با توجه به شرایطی که بیماری کرونا برای کشور رقم زده بود ۸۰ هکتار زمین در اختیار ۲۵ سرمایه گذار جدید قرار گرفت تا در عرصه تولید فعالیت کنند.

سجاد صفری؛ بازار: حمیدرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که برای واگذاری واحدهای تولیدی تملیکی چه برنامه های مدنظر دارید؟ اظهار داشت: طبق برنامه ریزی هایی که داشتیم و تقسیم کاری که صورت گرفته است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری متولی رسیدگی به واحدهای تملیکی هستند.
وی افزود: از بُعد حمایتی که سازمان صنایع کوچک درخصوص واحدهای تولیدی دارد جلسات متعدد ستاد تسهیل با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نمایندگان بانک ها برگزار شده است و مقرر شد که واحدهای تولیدی تملیکی تعیین تکلیف شوند.
این مقام مسئول در ادامه، بیان کرد: در این جلسات، نمایندگان بانک ها که واحدهای تولیدی به آن بدهکار هستند مقرر شد که به میزان ۵ درصد از میزان مطالبات بانک ها از واحدهای تولیدی بصورت نقد دریافت شود و مابقی مطالبات در حدود ۵۴ قسط توسط صاحبان واحدهای تولیدی به بانک ها پرداخت شود.
فلاح تصریح کرد: برخی از صاحبان واحدهای تولیدی که واحد تولیدی آنها تحت تملک بانک ها بودند نتوانستند با این شرایط همکاری کنند و بنابراین بانک ها از طریق برگزاری مزایده واحدهای تولیدی را به افراد دیگری واگذار کرد و درحال حاضر، این واحدهای تولیدی مجدد راه اندازی شده اند و به چرخه تولید بازگشته اند.
وی افزود: در حال حاضر، حدود ۶ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری تحت تملک بانک ها هستند که تعیین تکلیف آن ها برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.  

احیای ۱۶ واحد تولیدی راکد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی استان با وجود با بیماری کرونا و نبود بازار صادراتی در چه وضعیتی قرار دارند؟ به بازار، گفت: در حال حاضر، وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان نسبت به گذشته بهتر شده است.
فلاح اظهار داشت: در سه ماه نخست سالجاری، واحدهای تولیدی تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا و اینکه مرزها بر روی صادرات بسته بودند شرایط مناسبی نداشتند و حتی باعث شده که ۲۰ واحد تولیدی از چرخه تولید خارج شوند و بقیه واحدها با ظرفیت های مختلف به کار مشغول باشند.
وی در ادامه، تصریح کرد: در سه ماهه دوم سالجاری با بازگشایی مرزهای صادراتی، شرایط واحدهای تولیدی نسبت به سه ماهه نخست سالجاری بهتر شد و در این مدت تعداد ۱۶ واحد تولیدی راکد از ۲۰ واحدی که از چرخه تولید خارج شده بودند به مدار تولید بازگشتند و در حال حاضر به کار مشغول هستند.
فلاح تاکید کرد: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تعداد ۲۰ واحد تولیدی راکد بودند که تاکنون تعداد ۱۶ واحد آن ها به چرخه تولید برگشته اند و طبق برنامه هایی که مدنظر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت شهرک های صنعتی استان است تا پایان سالجاری ۴ واحد تولیدی راکد دیگر نیز به چرخه تولید برمی گردند.

عراق، روسیه و افغانستان بازار هدف واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به خارج کشور صادرات دارند؟ به بازار، گفت: واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای افغانستان، عراق و روسیه محصولات خود را صادر می کنند.
فلاح اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان در سال گذشته حدود ۸۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه، محصولات خود را صادر کردند که سهم واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان از این میزان صادرات، حدود ۷۰ درصد بوده است.
وی تصریح کرد: خوراک آبزیان، محصولات نساجی، صنایع فلزی، محصولات غذایی، لوازم خانگی و گز، عمده محصولات صادراتی واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان است و میزان صادرات واحدهای تولیدی از ابتدای سالجاری، تاکنون، حدود ۴۵ میلیون دلار بوده است.

 
 
مشوق هایی برای سرمایه گذاران
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که برای تشویق سرمایه گذاران جدید برای فعالیت در عرصه تولید چه اقداماتی انجام شده است، به بازار، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان برای ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید، مشوق های متعددی در دستور کار خود قرار داد و در شش ماهه نخست سالجاری و با توجه به شرایطی که بیماری کرونا برای کشور رقم زده بود ۸۰ هکتار زمین در اختیار ۲۵ سرمایه گذار جدید قرار گرفت تا در عرصه تولید فعالیت کنند.
فلاح اظهار داشت: شرایط پرداخت، شرایط قیمت گذاری، نحوه پرداخت و تخفیف هایی که برای متقاضیان در نظر گرفته شد از جمله مشوق هایی هستند که برای سرمایه گذاران جدید در نظر گرفته شد و این موارد نیز باعث استقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در عرصه تولید شد.
به گزارش بازار، در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، تاکنون حدود ۱۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند که از این تعداد حدود ۲۰ درصد آنها راکد هستند و بقیه واحدهای تولیدی و صنعتی با ظرفیت‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند. همچنین، در واحدهای تولیدی و صنعتی استان، حدود ۱۸ هزار نفر به ‌صورت دائم مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۴۶٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha