۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
طرح کمک معیشتی به مردم سبب تورم نمی‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح کمک معیشتی به مردم سبب تورم نمی‌شود

حسن پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: هر چقدر پول نقد در جامعه تزریق شود، باعث تورم و رشد پایه پولی می‌شود و به همین جهت در طرح معیشتی این امر لحاظ شده است.

به گزارش بازار، معصومه آقاپور، عضو پیشین مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به طرح نمایندگان مجلس در خصوص کمک معیشتی به مردم گفت: یکی از مسائل مهمی که در ارتباط این طرح باید مد نظر قرار دهیم، حجم نقدینگی در جامعه است. اعتقاد بنده این است که می‌توان کارت‌های یارانه‌ای را برای مصرف کالا، در اختیار مردم قرار دهیم تا هم مصرف کالای ایرانی افزایش پیدا کند و هم اینکه حجم نقدینگی در جامعه افزایش نداشته باشد.

وی تصریح کرد: پرداخت‌های نقدی به حساب‌های مردم قاعدتا در خیلی از موارد منجر به مصرف کالایی نمی‌شود. در این راستا باید هم شبکه پولی کشور و هم مصرف کالای تولید داخل را تقویت کنیم.

عضو پیشین مجلس شورای اسلامی از مشکلات گسترده شبکه توزیع در کشور گفت و بیان کرد: پرداخت نقدی در شرایط فعلی اقتصادی باعث ایجاد بحران اقتصادی می‌شود و بنابراین آنچه اهمیت دارد، کمک معیشتی باید به صورت کالابرگ و کارت اعتباری جهت خرید کالا باشد تا هم سبب افزایش نقدینگی و پایه پولی کشور نشود و هم آنکه می‌توان به نوعی از تولید داخلی نیز حمایت کرد.

شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تائید نظرات آقاپور گفت: دولت باید هر چه سریعتر کالابرگ‌ها را در اختیار مردم قرار دهد تا هم نقدینگی کنترل شود و هم اینکه کالای ایرانی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم هر چقدر پول نقد در جامعه تزریق شود و در اختیار مردم قرار گیرد، باعث تورم و رشد پایه پولی می‌شود و این یک انحراف بزرگ در امر خدمت رسانی و کمک به مردم است و به همین جهت در طرح معیشتی نیز این امر لحاظ شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به اینکه برخی افراد با دریافت وام، پول خود را در بورس گذاشته‌اند و هم اینک دچار مشکل شده‌اند، ریشه این مشکل را افزایش نقدینگی در جامعه دانست و عنوان کرد: تولید کالای داخلی راه حل اصلی برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی و کنترل نقدینگی در جامعه است.

کد خبر: ۴۶٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha