۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
بازار فعلی بورس ریسک بالایی دارد/ ناامیدی مردم از حمایت دولت
کارشناس بازار سرمایه:

بازار فعلی بورس ریسک بالایی دارد/ ناامیدی مردم از حمایت دولت

لرستان- سوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس در حال حاضر به‌خاطرعدم ثبات تصمیم گیری‌ها و مشخص نبودن افق دید سرمایه گذاران ریسک بالایی دارد.

مهدی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر بازار بورس به‌خاطرعدم ثبات تصمیم گیری‌ها و مشخص نبودن افق دید سرمایه گذاران، ریسک بالایی دارد و اما کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها در کنار افزایش قیمت دلار باعث شده برخی سهم‌ها به قیمت‌های جذابشان نزدیک شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین پیشنهاداتی که به نظر ما می‌توانست به بازار بورس کمک کند بحث «انتشار اوراق اختیار فروش» در تعداد بالا بود که این موضوع اجرایی شد اما نحوه اجرای آن دو مشکل دارد.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: مشکل اول این است حجم اوراقی که منتشر شد کافی نبود و دوم هم اینکه سقف قیمتی اوراق را باز کردند اگر این اوراق روی همان قیمت یک ریال لااقل به اندازه شناوری سهم‌ها منتشر می‌شد، با فاصله گرفتن قیمت سهم از قیمت اعمالش باعث می‌شد برخی افراد پولشان را از بانک خارج کنند و به بازار بورس وارد کنند.

وی گفت: با این روندی که در حال اجراست قاعدتاً نقش حمایتی بسیار کم رنگتر شده است، پیشنهاد ما به مردم این است اگر تا الان نگاهشان به بازار بورس این بوده که دولت حمایت می‌کند، دیدگاه خود را تغییر دهند و صرفاً در سهم‌هایی سرمایه گذاری کنند که از نظر سودآوری قیمت خود را توجیه کند.

کد خبر: ۴۶٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha