۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
جنجال های رییس جمهوری امریکا در عرصه انتخابات همچنان ادامه دارد
۲۶ روز تا انتخابات امریکا؛

جنجال های رییس جمهوری امریکا در عرصه انتخابات همچنان ادامه دارد

در این سال جنجالی و پر خبر، انتخاباتی جنجالی تر از همیشه در امریکا برگزار می شود. انتخاباتی که هر روز خبرهای متفاوتی از آن منتشر می شود و مردم را با تصویر دیگری از بزرگترین سیاستمداران این کشور روبرو می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: جنجال های ناشی از رفتارهای دونالد ترامپ در مواجهه با ویروسی که بالغ بر ۳۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده است و بیش از یک میلیون قربانی گرفته است، هنوز ادامه دارد و حتی ابتلای خودش به این بیماری هم نتوانست زمینه را برای تغییر رفتار او فراهم کند.

ازیک طرف رسانه های امریکا در مورد شدت بیماری ترامپ سوال می کنندو بر  این باورند با توجه به نوع داروهایی که برای رییس جمهوری تجویز شده است، به احتمال زیاد ترامپ به سخت ترین نوع بیماری مبتلا بوده است. سی ان ان در گزارشی نوشت: «برای درمان ترامپ از ترکیبی از تمامی داروهای پیشنهادی در دنیا برای درمان بیماران مختلف استفاده شده است. تا کنون هیچ بیماری در دنیا تمامی این داروها را به طور همزمان دریافت نکرده است و این بسیار عجیب است که قدرتمندترین مردم امریکا برای اولین بار  تمامی داروها را دریافت کرده است. در واقع او قبول کرده است در یک طرح آزمایشی وارد شود و تمامی داروها را دریافت کند تا هر چه سریعتر از بیمارستان خارج شود زیرا از نظر شخص رییس جمهور، ماندن او در بیمارستان در این دوره حساس از انتخابات نشانه ضعف او است.»

اما این تنها یکی از مسایلی بود که در مورد بیماری این رییس جمهوری ۷۴ ساله امریکایی مطرح شد. مساله دیگری که پزشکان در رسانه های غربی به آن تاکید کردند نادرست بودن طرح ترخیص وی از بیمارستان بود. طرحی که سی ان بی سی آن را طرحی به خواست رییس جمهور عنوان کرده بود. کوین هاک یکی از پزشکان بخش  بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در واشنگتن به سی ان بی سی گفت: «مشاهدات ما نشان داده است نقطه اوج بیماری برای افرادی که به نوع سخت کوید -۱۹ مبتلا شده اند در روزهای هفتم تا دهم ابتلا مشاهد می شود و این بسیار غیر منطقی است که رییس جمهوری در این بازه زمانی از بیماری تحت نظارت پزشکان قرار ندارد.»

ترامپ همچنان بیماری را کوچک می انگارد
نکته دیگری که بازهم در رسانه های دنیا جنجال ایجاد کرد این بود که دونالد ترامپ بعد از بازگشت از بیمارستان و در بالکن کاخ سفید، ماسک خود را برداشت و بارها برای خبرنگاران و دوربین هایی که در محوطه کاخ سفید حضور داشتند دست تکان داد. رویترز در این مورد نوشت: «این نهایت بی مسولیتی رییس جمهوری امریکا است. او به یک بیماری مسری مبتلا است و با برداشتن ماسک سلامت تمامی اطرافیان خود را در معرض خطر قرار داده است. این تهدید برای سلامت تیم محافظان او و تمامی کارکنان کاخ سفید وجود دارد و بی توجهی رییس جمهور به پروتکل های بهداشتی باعث شده است تا نگرانی در مورد افزایش شیوع بیماری در کاخ سفید افزایش یابد.»

تا کنون بالغ بر ۱۲ نفر از اطرافیان رییس جمهوری به بیماری کرونا مبتلا شده اند.جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باز هم از ترامپ انتقاد کرده است و او را محکوم به بی توجهی به بیماری و بی توجهی به اصول علمی کرده است. بایدن در سخنرانی خود گفت: «من به رییس جمهوری یک جمله می گویم. او باید به علم احترام بگذارد و قوانین علمی را نیز مد نظر قرار دهد در غیر این صورت با موج بزرگتری از بیماری در داخل امریکا روبرو خواهیم بود.»

بیماری ترامپ، موضوع مهمی در این انتخابات است
مساله مهم دیگر این است که تاثیر ابتلای ترامپ به بیماری کرونا در این رقابتهای انتخاباتی بسیار چشمگیر است. از یک طرف مرکز مطالعات بلومبرگ تاکید کرده است بی توجهی ترامپ به پروتکل های بهداشتی و ابتلای خودش به این بیماری باعث شده است تا دیدگاه مردم به او منفی شود و از طرف دیگر جو بایدن و «کاملا هریس» از این مساله به عنوان برگ برنده خود در مناظرات استفاده می کنند.

 نکته جالب این است که قرار است در مناظرات پنج شنبه شب معاونین اول دو کاندیدای ریاست جمهوری شرایط خاصی ایجاد شود. قرار گرفتن یک صفحه پلکسی گلاس بین این دو فرد می تواند تصویر تازه ای از مناظرات ایجاد کند. رویترز در این زمینه نوشت: «ابتلای ترامپ و بی توجهی او به پروتکل های بهداشتی باعث شده است تا نگرانی در مورد ابتلای تمامی افرادی که در کاخ سفید و در اطراف ترامپ حضور دارند، افزایش پیدا کند. به همین دلیل قرار است با این صفحه های پلکسی گلاس دو مناظره کننده از هم فاصله بگیرند تا احتمال انتقال ویروس از بین برود.»

از طرف دیگر دونالد ترامپ اعلام کرده است در مناظره روز ۱۵ اکتبر با جو بایدن شرکت خواهد کرد و بایدن هم حضور ترامپ در این مناظره را منوط به اجازه کادر درمانی اعلام کرد.پیش بینی می شود مساله ابتلای او به بیماری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی محور اصلی این مناظرات باشد.در پایان باید به  این مساله توجه داشت که با وجود تمامی بحران هایی که در سال جاری وجود دارد ولی استقبال از انتخابات در سال جاری بیش از دوره های قبل است. تا کنون ۴ میلیون نفر از طریق پستی در امریکا رای داده اند. ارزیابی ها نشان داده است در ایالت پنسیلوانیا که یکی از ایالتهای کلیدی در  انتخابات است، بایدن ۵ درصد جلوتر از ترامپ است و در ویسکانسین این فاصله ۶ درصد است.

کد خبر: ۴۶٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha