۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
حرکت به سمت تجارت الکترونیک، دستور کار اصناف
رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با وزیر صمت مطرح کرد

حرکت به سمت تجارت الکترونیک، دستور کار اصناف

ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: رویکرد حرکت به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری در دستور کار اصناف است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید ممبینی با بیان این مطلب، افزود: زنجیره سازی را در حوزه اصناف دنبال می کنیم و برای موضوع برندسازی در کسب و کارهای صنفی نیز برنامه داریم.

وی با اعلام اینکه ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در بخش اصناف با قابلیت‌های مختلف در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: قیمت تمام شده پایین تر و سطح اشتغال بالاتر از ویژگی های این واحدهای صنفی تولیدی است.

رئیس اتاق اصناف ایران از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که تسهیلات و طرح های حمایتی از صنوف تولیدی همانند دیگر صنایع به این بخش ارائه شود.

ممبینی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در مدیریت بازار در شرایط سخت کشور، بیان کرد: در شرایط سختی مانند شیوع بیماری کرونا، اصناف و بازاریان برای تعطیلی کسب و کارها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری پیش قدم شده اند و لازم است دولت در موارد حمایتی این بخش را نیز مد نظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تنظیم بازار کشور، بیان کرد: اتاقهای اصناف سراسر کشور مهمترین مسائل و دغدغه های حوزه بازار را جمع بندی و برای طرح در جلسات ستاد تنظیم بازار و استفاده به عنوان نظر کارشناسی در تصمیم‌گیری‌ها ارسال می‌نماید.

رئیس اتاق اصناف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فروشگاه های زنجیره ای و کسب و کارهای مجازی بخشی از اصناف هستند که اتحادیه های کشوری آنها زیر نظر اتاق اصناف به فعالیت مشغول است.

ممبینی گفت: برخی تصمیمات با تغییر مدیران نیز مسکوت می ماند یا دچار تغییر می شود که این رویه برای حمایت از اصناف باید اصلاح شود.

وی گفت: البته وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مواضع خود به خوبی بر لزوم کاهش تعدد بخشنامه ها و مقررات زدایی تاکید کرده است.

کد خبر: ۴۶٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha