۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
میزان تجارت خارجی ایران از مرز ۶۰ میلیارد دلار عبور کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

میزان تجارت خارجی ایران از مرز ۶۰ میلیارد دلار عبور کرد

بوشهر - وزیر امور اقتصادی و دارایی، وضعیت موجودی کالا در بنادر کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت: میزان تجارت خارجی ایران از مرز ۶۰ میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای رونق فعالیت‌های بنادر و توسعه تجارت در این مناطق اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجارت خارجی ایران در سال جاری وضعیت قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: این شرایط در حالی است که شاهد اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های گسترده‌ای بر علیه ایران هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ثبت ۳۱.۴ میلیارد دلار صادرات و ۳۱.۱ میلیارد دلار واردات تا ۲۴ آبان‌ماه امسال، خاطرنشان کرد: در سال جاری مجموع تجارت خارجی ایران از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است و بیانگر پشت سر گذاشتن مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه کشتی‌های تجاری در صف تخلیه در بنادر کشور قرار دارند، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی واردات کالاهای اساسی باید در مبادی خودش صورت بگیرد که هیچ موقع بازار با کمبود کالاهای اساسی روبه‌رو نشود.

دژپسند با اشاره به اینکه موجودی کالا در بنادر خوشبختانه مطلوب است خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تلاش می‌شود که این کالاها ترخیص شود و موجودی کالاها در بنادر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه موجودی کالاها به دلیل رونق ترخیص و بارگیری کالا در بنادر کاهش یافته است، تصریح کرد: موجودی کالاها در بنادر نسبت به چند مدت قبل کاهش قابل توجهی یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: منابع درآمدی مانند افزایش مالیات، واگذاری دارای‌های دولت و افزایش اوراق برای سال آینده مد نظر قرار گرفته است.

وی از تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در بخش‌هایی مانند واحدهای صنفی ادامه داد: مقررات زدایی یک از اولویت‌های مهم وزارت اقتصاد است که طی یک سال گذشته کارهای خوبی انجام شده است و دنبال تسهیل زمین هستیم.

کد خبر: ۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha