۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
لزوم احداث کارخانه بازیافت زباله در ایلام/ ۶۷ درصد پسماند تبدیل به کمپوست می‌شود
معاون استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم احداث کارخانه بازیافت زباله در ایلام/ ۶۷ درصد پسماند تبدیل به کمپوست می‌شود

ایلام- معاون عمرانی استاندار ایلام بر لزوم احداث کارخانه بازیافت زباله در ایلام تاکید کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از دفن و رهاسازی پسماند از مهمترین مزایای این کارخانه در استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد کرمی صبح سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس در خصوص واگذاری اراضی برای کارخانه بازیافت پسماند ایلام که با حضور رئیس امور مستندسازی و بهره برداری معاونت حقوقی ریاست جمهوری در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهر ایلام با توجه به وجود سد ایلام در پایین دست محل دفن پسماند،  احداث کارخانه بازیافت زباله است.

وی گفت: این مشکل فقط مختص به شهر ایلام نیست، چراکه در شهرستان ایوان با توجه به سد کنگیر در پایین دست محل دفن پسماندهای شهرستان، نیز این مشکل وجود دارد.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد:  مجتمع زباله ها و پسماندهای شهرداری های ایلام، چوار، سیوان و صالح آباد از نظر دفن زباله با مشکل رو به رو هستند.

کرمی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از دفن و رهاسازی  پسماند در طبیعت استان از جمله ضروریات احداث کارخانه بازیافت زباله در ایلام است، گفت: توجه به دور نمای طرح جلوگیری هدر رفت منابع و هزینه های تکراری با توجه به سرانه تولید زباله در استان به ازای هر نفر ۷۰۰ گرم و اشتغالی که برای ۴۰ نفر ایجاد می شود، از مزیت های اجرای این طرح است.

وی، با اشاره به پوشش گیاهی و جنگ های بلوط استان، بیان کرد: جلوگیری از آلوده شدن آبهای سطحی بخصوص سد ایلام که تامین کننده آب شرب شهرستان ایلام است از دیگر دلایل وجود کارخانه مذکور است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با احداث این کارخانه و استفاده بهینه از تولید این کارخانه و تولید مواد آلی ۶۷ درصد پسماند تبدیل به مواد آلی و غذایی و باغچه ای به صورت کمپوست خواهد شد.

کد خبر: ۴۵٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha