۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
دولت معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف نکند
نایب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

دولت معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف نکند

خرمشهر - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: تلاش جدی برای جلوگیری از حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد یکی از مسائلی است که باید در سطح کلان اقتصادی کشور آن را پیگیری کرد.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ضرورت توجه دولت به حذف مالیات ها در مناطق آزاد برای تقویت تعاملات تجاری و مبادلات اقتصادی، اظهار کرد: مناطق آزاد با روحیه صادرات محوری تاسیس شده‌اند و فردی که به دنبال برنامه صادرات در این مناطق باشد باید حتما مزیت‌هایی نسبت به سرزمین اصلی در این منطقه وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وجود مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور، افزود: معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌های ویژه و قوانینی که در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی است، سبب توسعه چرخ صنعت و صادرات در این مناطق می‌شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: چنانچه قوانین سرزمین اصلی در مناطق آزاد القا شود طبیعتاً بخش خصوصی مزیت مورد نظر خود را به منظور سرمایه‌گذاری و فعالیت در مناطق آزاد نمی‌بیند و در مناطق دیگر که مواد اولیه نزدیکتر باشد، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه به صورت جدی برای جلوگیری از حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: به عنوان تریبون بخش خصوص از دولت تقاضا می‌کنیم به موضوع مالیات‌ها، بیمه‌ها، قراردادها و نحوه حضور کارفرما و سرمایه‌های بخش خصوصی در مناطق آزاد توجه بیشتری داشته باشند زیرا باید مزیت‌هایی برای رونق مناطق آزاد وجود داشته باشد.

کد خبر: ۴٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha