۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کمک به ۲۸ کشور فقیر برای باز پرداخت بدهی ها
صندوق بین المللی پول اعلام کرد

کمک به ۲۸ کشور فقیر برای باز پرداخت بدهی ها

صندوق بین المللی پول واریز کمک فوری به ۲۸ کشور فقیر جهان را با هدف سبک کردن بدهی این کشورها و مقابله بهتر با تبعات همه گیری کووید-۱۹ تصویب کرد.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول دیروز دوشنبه واریز کمک فوری به ۲۸ کشور فقیر در جهان را با هدف سبک کردن بدهی این کشورها و مقابله بهتر با تبعات همه گیری کووید-۱۹ تصویب کرد.

این تصمیم پس از تمهید اتخاذ شده در نیمه ماه آوریل برای کمک به ۲۵ کشور اعلام شد.

این کمک با هدف تسهیل بازپرداخت بدهی این کشورها به صندوق بین المللی پول در شش ماه آینده و ایجاد امکان استفاده از منابع ضعیف این کشورها برای انجام دادن اقدامات فوری پزشکی برای کمک به مقابله با همه گیری اعطا خواهد شد.

کشورهایی که از این کمک‌ها برخوردار خواهند شد، عبارتند از: افغانستان، بنین، بورکینافاسو، بوروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، جمهوری دمکراتیک کنگو، جیبوتی، اتیوپی، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، هائیتی، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موزامبیک، نپال، نیجر، رواندا، سائو تومه- اِ- پرنسیپ، سیرالئون، تاجیکستان، تانزانیا، توگو و یمن.

کمک به بازپرداخت بدهی‌ها از صندوق کمک اعتباری و پاسخ به فجایع fonds fiduciaire ARC تامین می‌شود. این بودجه، امکان کمک به کشورهای فقیر و آسیب پذیر که با فجایع طبیعی و یا بهداشت عمومی با تبعات مخرب روبرو هستند را برای صندوق بین المللی فراهم می‌کند.

این کمک‌ها ممکن است تا مبلغ ۹۵۹ میلیون دلار و به مدت دو سال - تا نیمه آوریل سال ۲۰۲۲ - ادامه داشته باشند.

صندوق بین المللی پول هدف تامین ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بودجه برای صندوق کمک اعتباری و پاسخ به فجایع را دنبال می‌کند تا از این طریق بتواند به نیازهای آینده پاسخ بدهد.

تا این لحظه ۵۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از این بودجه توسط چندین کشور از جمله انگلیس، ژاپن، آلمان، هلند، سوئیس، نروژ، چین، مکزیک، سوئد، بلغارستان، لوگزامبورگ و مالت تامین شده است.

کد خبر: ۴۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha