۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
ساخت روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

ساخت روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور به بهره برداری می‌رسد و ۱۱ کلاس روستایی نیز روزانه احداث می‌شود.

به گزارش بازار، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری کشور با حضور رئیس جمهور افزود: امروز مدرسه شش کلاسه روستای جواران در استان کرمان به همراه ۹۱۳ طرح دیگر با ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس و ۴۲۰ هزار متر مربع مساحت با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: امسال هزار کلاس درس خشت و گلی در کشور جمع آوری شدند و بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ طرح با ۲۸ هزار کلاس روستایی با مساحت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع به بهره برداری رسیدند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه شبانه روزی در مناطق روستایی ایجاد شده است و ۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی در روستاها متوجه زنان است.

حاجی میرزایی گفت: ۵۰ درصد مدارس ما و ۳۰ درصد کلاس‌های ما در مناطق روستایی تشکیل می‌شود و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم حداقل ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند.

وی تأکید کرد: تعداد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دولت یازدهم و دوازدهم ۶ برابر شده و هزار و ۵۰۰ هنرستان در مناطق روستایی دایر شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نوآموزان پیش دبستانی از ۸۹ هزار نفر به ۲۲۳ هزار نفر افزایش یافته اند که با توجه به مناطق دو زبانه و استمرار آموزش این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حاجی میرزایی افزود: نرخ پوشش پیش دبستانی روستایی از ۳۸ درصد به ۷۱ درصد افزایش یافته است و دانش آموزان روستایی ۲۳ درصد رشد پیدا کرده اند

کد خبر: ۴۵٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha