۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
بهره برداری از ۵ هزار و ۷۷۵ طرح اشتغالزای روستایی
رئیس کمیته امداد اعلام کرد

بهره برداری از ۵ هزار و ۷۷۵ طرح اشتغالزای روستایی

بختیاری، رئیس کمیته امداد اعلام کرد: ۵ هزار و ۷۷۵ طرح اشتغالزای روستایی با رقم ۳۳۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه وارد مدار توسعه و تولید خواهد شد.

به گزارش بازار، مرتضی بختیاری در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری با حضور رئیس جمهور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد توانمندسازی است که با سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی را دنبال می‌کند.

وی گفت: در حوزه اشتغال زایی با توجه به برنامه پنج ساله ششم کشور در ماده ۸۳ ماموریت خوبی به کمیته امداد امام داده شده است و سالانه باید ۷۰ هزار شغل ایجاد کنند البته با حمایت‌هایی که استانداران و بانک‌های عامل داشته اند هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار شغل در سال چهارم برنامه پنج ساله ششم کشور که بیشتر در مناطق روستایی است، ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام افزود: در حوزه مسکن نیز کمیته امداد امام اقدامات خوبی انجام داده است به ویژه در سفرهای استانی آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پروژه‌های ساختمانی ۲ هزار واحدی، ۳ هزارواحدی و ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی کلنگ زده شده است و بنیاد مسکن ماموریت اجرا و تکمیل آن‌ها را با اولویت ارائه به خانواده‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دست دارد.

بختیاری گفت: شش هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به صورت رسمی در سراسر کشور برای مددجویان کمیته امداد - ساکن روستاها- تقدیم خواهد شد که هزار و ۴۲۷ واحد آن در خراسان شمالی با رقمی معادل ۵۰۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی، خیرین مسکن ساز و نیروهای جهادی به آن‌ها تحویل خواهد شد.

وی در پایان از رئیس جمهور درخواست کرد: با توجه به توفیق‌هایی که کمیته امداد امام در مسیر اشتغال زایی داشته است در بودجه ۱۴۰۰ در تبصره ۱۶ تسهیلات کمیته امداد ۲ برابر شود، زیرا این مجموعه قادر است با کمک بانک‌ها، استانداران و خیرین دستاوردهای خوبی در زمینه خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

کد خبر: ۴۵٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha