۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
۵ شهر، ۱۴۶ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان گازرسانی می‌شود
معاون وزیر نفت:

۵ شهر، ۱۴۶ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان گازرسانی می‌شود

کرمان- معاون وزیر نفت گفت: امروز در شهر شهداد هستیم که از گاز در راستای گرما و همچنین صنعت استفاده می‌شود و با افتتاح پروژه های جدید، پنج شهر و ۱۴۶ روستا به همراه ۱۵۰ واحد صنعتی با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن منتظر تربتی عصر امروز دوشنبه در آیین افتتاح طرح های گازرسانی شرکت گاز استان کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانسی که با رئیس‌جمهور و وزیر نفت داشت از گاز رسانی روستاها به عنوان یکی از مشخصه های دولت تدبیر و امید نام برد و بیان داشت: یکی از مشخصه‌های این دولت تولید گاز در عسلویه و افزایش گازرسانی به روستاها بوده است.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا به شبکه گاز وصل بودند که در حال حاضر ۳۲ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به ۴ هزار و ۳۰۰ روستا در دستور کار است ضمن این که اعتبار گازرسانی به روستاها ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده که مردم ۸ میلیارد آن را پرداخت کرده‌اند. 

معاون وزیر نفت گفت: از همینجا این قول را می‌دهم که تا پایان این دولت ۳۵ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شوند ضمن اینکه ۲۱ هزار روستا در حال حاضر در دست اجرا داریم همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان از جایگزینی گاز به جای سوخت مایع درآمدزایی برای دولت کسب شده است.

منتظرتربتی تصریح کرد: امروز در شهر شهداد هستیم که از گاز در راستای گرما و همچنین صنعت استفاده می‌شود لذا با افتتاح پروژه های جدید پنج شهر و ۱۴۶ روستا به همراه ۱۵۰ واحد صنعتی با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان گاز دار خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: سال اول و سال پایانی دولت برای ما تفاوتی ندارد و گازرسانی را با شدت دنبال خواهیم کرد ضمن ضمن اینکه تا پایان سال جاری ۵ شهر و روستا به سیستم گازرسانی متصل خواهند شد.

منتظرتربتی یادآور شد: تعداد روستاهای گازدار در استان کرمان سه برابر شده زیرا در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۴۹ روستای استان کرمان از نعمت گاز برخوردار بودند که در حال حاضر این آمار به ۱۳۳۷ روستا افزایش یافته است ضمن اینکه در دهه فجر امسال ۳۶۳ روستا قرار است که به شبکه گازرسانی متصل شوند.

در این جلسه همچنین منوچهر فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ابراز داشت: امروز طرح گازرسانی به ۵ شهر شامل ( ۵۵۲۸ خانوار ) و ۱۴۶ روستا ( شامل ۱۱ هزار و ۱۹۸ خانوار ) به همراه ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه ای بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که شهرهای شهداد، اندوهجرد، هنزا، نظام و بلوک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد ضمن اینکه پروژه کلنگ زنی یک شهر و ۱۶۱ روستا به همراه ۱۹۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۳۷۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

فلاح یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ شهر و هزار و ۳۳۷ روستا از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

آیین بیست و هفتمین برنامه جهش تولید که افتتاح پروژه های گازرسانی روستایی و عشایری می‌باشد با فرمان ریاست جمهور افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۴۵٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha