۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
ارائه اینترنت رایگان آموزش در سراسر کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ارائه اینترنت رایگان آموزش در سراسر کشور

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد: اینترنت رایگان آموزش در سراسر کشور در اختیار دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و استادان دانشگاه قرار گرفته است.

به گزارش بازار، محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در مراسم بهره برداری از طرح‌های بزرگ عمرانی و اشتغال روستایی و عشایری و مسکن روستایی که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: امروز ما برای بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و کادر آموزشی، حدود ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه، اینترنت رایگان برای آموزش مجازی را فراهم کرده ایم که خدمت بزرگ از سمت دولت برای مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: درباره عدالت آموزشی همچنین فراهم آوری زیرساخت‌های مدارس هوشمند نیز در دستور کار قرار گرفته است و این طرح همزمان در شهرها و روستاها آغاز شد.

آذری جهرمی گفت: این برنامه در ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد و ما تلاش کردیم زیرساخت‌های مدارس هوشمند را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دستور موکد رئیس جمهور، این وزارت خانه بخش مهمی از توان خود را در دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت ارتباطی بکار گرفت.

وی افزود: تلفن همراه هر چند اوایل دهه هفتاد وارد کشور شده بود، اما تا سال ۱۳۹۲، فقط یازده درصد روستاهای کشور را پوشش می‌داد و امروز پوشش شبکه تلفن همراه در ۹۵ درصد از همه روستاهای کشور فراهم است.

 آذری جهرمی گفت: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت که از سال ۱۳۹۴ شد، هم اکنون در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانواری کشور فراهم است.

آذری جهرمی افزود: همه تلاش ما در این جهت است که پایان دولت، این عدد را برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: آماده کردن زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی هم ماموریت دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دوران کرونا، از مهم‌ترین موضوع هاست.

کد خبر: ۴۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha