۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
نیروی انسانی ماهر مهمترین عامل بهره وری اقتصادی است
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار:

نیروی انسانی ماهر مهمترین عامل بهره وری اقتصادی است

شیراز- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: زمانی می‌توان به بهره‌وری نیروی انسانی در بنگاه‌های اقتصادی دست یافت که نیروی انسانی واحدهای اقتصادی دارای مهارت باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، جمال رازقی ظهر دوشنبه در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با فعالین اقتصادی فارس در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: توسعه یافتگی در جوامع مختلف تنها از یک مسیر عبور می‌کند و آن تحول خواهی در دانشگاه‌ها و در نتیجه افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت است.

وی افزود: سالیانی ست که ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی نیست و از این دو شاخص رقابت پذیری ایران در میان کشورهای جهان شاخص ۱۱۸ است که شخص بسیار بدی برای ایران به حساب می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز فارس تاکید کرد: تعالی و آموزش‌هایی که در مراکز علمی کشور که بیش از ۷۰۰۰ مرکز علمی برآورد شده است و در صنایع مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این موضوع یکی از حلقه‌های گمشده ای است که همچنان در کشور وجود دارد.

رازقی معتقد است که مهارت آموزی دیگر انتخاب نیست بلکه اجبار است و اتاق بازرگانی در تلاش است تا شرایطی در استان فارس فراهم کند که مهارت‌آموزی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه فعالین اقتصادی افراد جویای کار و به طور کلی جامعه باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا اتاق بازرگانی در تلاش است تا اولویت‌های استان را در حوزه‌های مختلف صنعتی احصا کرده و با توجه به توسعه پایدار و برنامه ششم توسعه در نظر دارد تا نسبت به افزایش دانش تجربیات افراد در حوزه‌های مختلف به خصوص واحدهای صنفی و صنعتی اقدام کنند.

او ادامه داد: یکی از اهدافی که در استان فارس مورد توجه تمامی فعالین اقتصادی و مدیریت کلان استان بوده رشد اقتصادی است و این رشد نیز زمانی فراهم خواهد شد که نیروی انسانی کارآمد در اختیار واحدهای اقتصادی قرار بگیرد.

رازقی در پایان تاکید کرد: نیروی انسانی در بنگاه‌های اقتصادی زمانی افزایش پیدا می‌کند که افراد مشارکت‌های مختلفی در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند و در نتیجه پس از به ثمر رسیدن این هم شاهد افزایش بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی خواهیم بود که این مهم می‌تواند زمینه بالندگی استان را در شاخص‌های اقتصادی بیش از گذشته فراهم می‌کند.

کد خبر: ۴۵٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha