۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
بانک‌ها باید از بنگاه‌داری دست بردارند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک‌ها باید از بنگاه‌داری دست بردارند

اردبیل- نظری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری دست بردارند چرا که این وضعیت به ضرر خودشان است.

سیدغنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیشتر از دو هزار شعبه بانک در سراسر کشور جزو بانک‌های زیان‌ده محسوب می‌شوند که زیرمجموعه دولت هستند که این مسئله نشان از ضررده بودن بانک‌های دولتی است.

وی با اشاره به این که ساماندهی شعبه‌های بانک ضررده یک اولویت اساسی و مهم است بیان کرد: با توجه به این که این مسئله سبب شده است که اقتصاد کشور نیز ضرر ببیند نیازمند سامان‌بخشی به این شعب و اتخاذ تصمیمات اساسی برای بهبود وضعیت این بانک‌ها هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نظرگیری منافع شخصی یکی از آفت‌های بانکداری است که متأسفانه فقط به این مسئله فکر می‌کنند که برای شخص آنان ضرر نداشته باشد و به غیر از آن منافع کلی و کلان را در نظر نمی‌گیرند.

نظری‌خانقاه بیان کرد: بانک‌ها را می‌توان به عنوان بنگاه‌داری تلقی کرد که بدون داشتن تخصص و ابزار لازم مسبب گرفتاری‌های بسیار برای خود و دیگران می‌شوند و در این زمینه می‌توان با قطعیت گفت که بانک‌های دولتی جزو بانک‌های ضررده محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: ادامه فعالیت بنگاه‌دارانی که فقط ضررده هستند وضعیت معیشتی کارکنان و کشور را با مشکل مواجه می‌کند و در این زمینه در راستای شفاف‌سازی عملکرد بانک‌ها نیز باید برنامه‌ریزی‌های اساسی توسط مجلس مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر: ۴۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha