۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
نانوایی‌ها؛ زیر ذره‌بین تعزیرات
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران اعلام کرد

نانوایی‌ها؛ زیر ذره‌بین تعزیرات

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: گزارش اقدامات تعزیرات به صورت روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هفته آینده با توجه به شکایات واصله، بررسی جدی در زمینه نانوایی‌ها خواهیم داشت.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به نرخ مصوب تغییری نکرده است، افزود: گاه تخلفاتی صورت گرفته و برخی بدون مجوز افزایش قیمت می‌دهند که تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد تعزیراتی است.

وی با بیان اینکه این فروشندگان گران‌فروش فقط کار تعزیرات را افزایش می‌دهند، گفت: ما نیز گزارش‌هایی در اختیار داریم که از سوی مردم اعلام می‌شود ولی این گران فروشی‌ها دائمی بوده و مختص مقطعی خاص نیست.

اسفنانی با اشاره به اینکه حتی کالاهایی دیگر نیز با گرانی روبرو هستند، افزود: از مبل فروشی‌ها و کابینت‌سازان به کرات شکایت می‌شود ولی این اصناف شاید چندان مورد توجه اخبار نباشد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها ظرف هفته گذشته تا امروز و هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی هر یک از شهرستان‌های استان تهران، گفت: گاه نظارت بر برخی شرکت‌ها در حوزه تعزیرات شهر تهران است ولی انبارها و مراکز انباشت کالای آن‌ها در شهرستان‌های استان واقع است و لذا باید هماهنگی مناسبی صورت گیرد.

اسفنانی از جمله این اقدامات را ناظر بر نظارت بر انباشت و بازار اقلام بهداشتی دانست و افزود: مایحتاج مردم برای حفاظت در مقابل ویروس کرونا مورد نظارت بوده و بدین منظور هماهنگی لازم در تمام ادارات تعزیرات شهرستان‌های استان تهران صورت گرفته و هماهنگی‌هایی نیز با دادسرا انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از ورود سریع این نهاد به مقوله‌هایی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و تقلب در اقلام بهداشتی مورد نیاز در ایام کرونا خبر داد و گفت: نظارت بر این بازار تشدید شده است.

اسفنانی ادامه داد: ۶۹۰ گزارش تخلف در این زمینه بدست ما رسیده که ۵۰۹ فقره مختومه و مابقی در حال رسیدگی است.

وی تخلفات در بازار اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده را عمدتا متوجه احتکار، گران‌فروشی و امتناع از عرضه اقلام بهداشتی و دارویی دانست و تصریح کرد: این موارد در روزهای اخیر کشف و مورد رسیدگی تعزیراتی قرار گرفته است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: گزارش اقدامات تعزیرات از طریق شبکه ایران کالا بصورت روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هفته آینده با توجه به شکایات واصله، بررسی جدی در زمینه نانوایی‌ها خواهیم داشت.

کد خبر: ۴۵٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha