۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
افزایش شاخص کل بورس در کشورهای اروپایی

افزایش شاخص کل بورس در کشورهای اروپایی

شاخص کل سهام بورس های ‌پاریس، فرانکفورت، لندن و سوئیس نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، با افزایش همراه بود.

به گزارش بازار، در پی شایعه بهبود وضع سلامت رئیس جمهوری آمریکا و احتمال اینکه وی امروز به کاخ سفید برگردد شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی نیز افزایش یافت.

شاخص کل سهام بورس ‌پاریس در ‌معاملات ‌امروز با ۶۲ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به چهار هزار و ۸۵۴ واحد رسید. شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (دکس)، در معاملات امروز با ۴۰ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۲ هزار و ۷۳۹ واحد رسید. شاخص کل سهام بورس لندن (فوتسی ۱۰۰) با ۴۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به پنج هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

ارزش شاخص کل بورس ‌اوراق بهادار سوییس در معاملات دوشنبه افزایش یافت. در بازار مالی سوییس، ارزش شاخص سهام اس ام ‌آی (SMI)، ‌یکی از سه ‌شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار این کشور، در معاملات ‌امروز با ۲۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ده هزار و ۲۷۹ واحد رسید.

در کشورهای آسیایی، شاخص کل بورس اوراق بهادار توکیو در پایان معاملات امروز افزایش یافت. شاخص سهام "نیکی ۲۲۵، Nikkei ‌۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که سهام ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست ‌ و در هر روز کاری ارزش گذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با ۱.۲۳ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۳ هزار و ۳۱۲ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام توپیکس، ‌TOPIX، ‌دیگر شاخص ‌عملکرد ‌بورس ‌اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستدهای امروز با ۱.۷۴ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۶۳۷ واحد رسید.

شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز با ۱.۱۵ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روزکاری پیشین، به ۲۳ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.

در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور Taiwan Stock Exchange Corporation (TWSE) در پایان معاملات امروز، با نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، با ۲۶ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۲ هزار و ۵۴۸ واحد رسید.

در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب کره جنوبی (Korea Composite Stock Price Index) در پایان معاملات امروز، با ۱.۲۹ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به دو هزار و ۳۵۸ واحد رسید.

در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور (sgx)، با ۴۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به دو هزار و ۵۰۶ واحد رسید. شاخص مرکب بورس شانگ‌های هم در معاملات امروز با ۲۰ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۲۱۸ واحد رسید.

در بازار مالی استرالیا، شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی Sydney Stock Exchange (SSX) با ۲.۵۹ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به پنج هزار و ۹۴۱ واحد رسید.

در وال استریت، قراردادهای آتی که بر روی شاخص‌های ‌بورس ‌نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، بسته می‌شود و در نتیجه آن، تحویل سهام در آینده صورت می‌گیرد، در معاملات امروز در نوسان بود. به طوری که شاخص میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، یکی ‌از سه شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار نیویورک با ۴۸ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، سومین شاخص عملکرد ‌بورس اوراق بهادار نیویورک که ‌از فهرستی متشکل از سهام ‌۵۰۰ ‌شرکت مهم در ‌بازار بورس ‌نیویورک تشکیل شده است با ۹۶ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‌ به سه هزار و ۳۴۸ واحد رسید. اما شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‌عملکرد بورس اوراق بهادار ‌نیویورک که بزرگ‌ترین بازار ‌معاملات الکترونیک سهام در ‌آمریکا است، با ۷۴ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۱ هزار و ۷۵ واحد رسید.

در بازار داد و ستدهای ارزی اروپا، نرخ‌های برابری در نوسان بود. به طوری که ارزش یورو برابر دلار ۱۰ صدم درصد افزایش یافت. ‌در ‌بازار ‌بین‌المللی ‌مبادلات ارزی ‌امروز ‌اروپا، هر یک یورو برابر ۱,۱۷۱۶ دلار معامله می‌شد.

ارزش برابری دلار آمریکا با ین ژاپن نیز در معاملات امروز بازار توکیو ۲.۹۹% کاهش یافت. بدین صورت که هر ۱۰۵.۶۱ ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۰۵.۳۳ ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.

ارزش برابری ین با یورو نیز در معاملات امروز بازار توکیو، ۱.۵۷% افزایش یافت. بدین صورت که هر ۱۲۳.۸۶ ین برابر یک یورو معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۲۳.۳۹ ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد.

بهای طلا در معاملات ‌ امروز بازار ‌فلزات ‌گرانب‌های اروپا، حدود ۲۴ درصد افزایش یافت. به طوری که بهای هر اونس ‌طلا با ۲۴ و ۵۶ صدم درصد افزایش ‌نسبت به ‌پایان معاملات ‌روز ‌کاری پیشین ‌به یک هزار و ۸۸۹ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای این فلز گرانبها در پایان معاملات روز کاری پیشین یک هزار و ۸۹۸ دلار و ۷۰ سنت بود.

در بازار اوراق قرضه هم نرخ سودها در نوسان بود. به طوری که نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید ۱۰ ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشورهای عضو منطقه یورو ایفا می‌کند، به منفی ۵۵ صدم درصد رسید. نرخ سود اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله هم به ۷۰ صدم درصد رسید.

در بازار نفت اروپا، قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان، افزایش یافت. به طوری که بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با ۱.۳۸ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۳۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه نوامبر با ۵۹ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۳۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

کد خبر: ۴۵٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha