۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
آمریکایی‌ها خواستار توقف رقابتهای انتخاباتی به صورت حضوری هستند
بررسی مراکز افکارسنجی امریکا نشان می‌دهد؛

آمریکایی‌ها خواستار توقف رقابتهای انتخاباتی به صورت حضوری هستند

انتخابات پیش روی امریکا با ابتلای رییس جمهوری این کشور به ویروس کرونا پیچیده تر از قبل شده است. حال ۶۷ درصد از مردم امریکا خواستار توقف رقابتهای انتخاباتی به صورت حضوری هستند و ۵۷ درصد سیاستهای ترامپ در مقابله با کرونا را تایید نمی کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ امریکا ویژگی های متفاوتی نسبت به دوره های قبلی انتخابات دارد. همزمانی برگزاری این انتخابات با ابتلای میلیونها نفر به ویروس کرونا و شروع یک پاندمی در دنیا باعث شده است تا نیازهای تازه ای در این دوره ایجاد شود؛ از جمله استفاده بیشتر از دنیای تکنولوژی برای تبلیغات.

در روزهای اخیر نظرسنجی های زیادی در مورد ابعاد مختلف انتخابات در امریکا  انجام شده است. از جمله این نظر سنجی ها مربوط به سطح محبوبیت دو کاندیدا است که توسط بلومبرگ انجام شده است. نظر سنجی های انجام شده در میان رای دهندگان امریکایی نشان داده است ۵۱ درصد تصمیم دارند به بایدن رای بدهند در حالیکه ۴۱ درصد طرفدار ترامپ هستند. ۴ درصد از مردم امریکا طرفدار کاندیداهای احزاب دیگر هستند و ۴ درصد اعلام کرده اند که هنوز در مورد کاندیدایی که می خواهند رییس جمهور کشورشان شود، تصمیم گیری نکرده اند.

بعد از ابتلای ترامپ به  ویروس کرونا و بستری شدن او در بیمارستان والتر رید و در نهایت عدم شفافیت کاخ سفید در ارایه اطلاعات در مورد سلامتی رییس جمهور این گمانه زنی ها پیش آمد که رییس جمهور پیش از زمان اعلام رسمی بیماری، از ابتلایش به کرونا اطلاع داشته است. طبق بررسی های انجام شده توسط مراکز افکارسنجی امریکا تنها ۳۴ درصد از مردم بر این باورند که ترامپ در زمینه ویروس کرونا، نرخ ابتلا در کشور و نوع بیماری خودش به مردم راست می گوید در حالیکه بالغ بر ۵۵ درصد بر این باورند که او اطلاعات شفافی ارایه نمی دهد و دروغ می گوید. ۱۱ درصد از مردم امریکا اعلام کرده اند که این مورد اطمینان ندارند و با توجه به اطلاعاتی که در رسانه های امریکایی منتشر می شود نمی توانند متوجه درستی یا نادرستی سخنان مطرح شده در مورد سلامت رییس جمهور و گستردگی ویروس در کشور شوند. مراکز افکارسنجی عدم شفافیت کاخ سفید در این زمینه را عامل از بین رفتن اعتماد مردم به سیستم  سیاسی می دانند.

۶۵ درصد امریکایی ها بر این باورند که ترامپ ویروس کرونا را جدی نمی گرفت
در این نظر سنجی ها در مورد ابتلای ترامپ به ویروس کرونا هم سوال شده است. ۶۵ درصد مردم اعلام کردند ترامپ این ویروس را جدی نمی گرفت و همین مساله باعث ابتلای او به ویروس شده است. البته سهم دموکراتهایی که این باور را دارند بیش از جمهوری خواهان است. طبق مطالعات انجام شده توسط این مراکز افکار سنجی ۹۰ درصد دموکرات ها و ۵۰ درصد جمهوری خواهان دلیل ابتلای ترامپ به این ویروس را بی احتیاطی های شخصی، بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و کوچک شمردن ویروس کرونا ذکر کردند.

طبق این مطالعه ۵۷ درصد از مردم امریکا سیاستهای ترامپ در مقابله با ویروس  کرونا را تایید نمی کردند و این سیاستهای نادرست را عامل اصلی افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در امریکا ذکر کردند. در نظر سنجی های انجام شده در ماه سپتامبر سال جاری تنها ۵۴ درصد از مردم امریکا سیاستهای رییس جمهوری در مقابل کرونا را مورد تایید خود نمی دانستند.

امریکایی ها خواستار توقف رای گیری و کمپین های حضوری هستند
از زمانیکه که رقابتهای انتخاباتی در امریکا شروع شد، بسیاری از متخصصان اعلام کردند که در این دوره برگزاری تجمعات و کمپین های بزرگ انتخاباتی کار نادرستی است. ولی دونالد ترامپ این دیدگاه را نپذیرفت و در هفته های قبل از اعلام خبر ابتلایش به ویروس کرونا بارها جلسات و تجمعات بزرگ تشکیل داد. حتی در چندین ایالت در جلسات تامین بودجه برای انتخابات شرکت کرد و این مساله باعث شد تا اعتراضات زیادی به او بشود.

در شرایط کنونی که اولین شخص سیاسی امریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است و آینده انتخابات این کشور در هاله ای از ابهام قرار دارد، آمریکایی ها رسما خواستار توقف برنامه های کاندیداها هستند. مطالعات مراکز افکار سنجی امریکایی نشان می دهد ۶۷ درصد از مردم خواستار توقف رقابتهای انتخاباتی به صورت حضوری و در سطح جامعه هستند و آنها تمایل دارند سخنان کاندیداها را از طریق برنامه های تلویزیونی یا به صورت آنلاین بشنوند.

موضوع دیگری که در این نظر سنجی ها مطرح شده است، مناظرات انتخاباتی پیش روی امریکا است که در تاریخ ۱۵ اکتبر برگزار خواهد شد. جو بایدن اعلام کرده است در این مناظره شرکت می کند ولی در مورد امکان شرکت ترامپ در این مناظره تردید وجود دارد. ۵۹ درصد از امریکایی ها بر این باورند که مناظرات باید تا بهبود کامل ترامپ  متوقف شود زیرا بدون حضور یکی از کاندیداها و سلامت کامل او، مناظره معنایی ندارد.

 هنوز نمی توان به درستی پیش بینی کرد آیا ترامپ می تواند در مناظره ۱۵ اکتبر شرکت کند یا خیر ولی می توان با اطمینان گفت که ابتلای او به بیماری کرونا می تواند نقش پر رنگی در مناظره معاونین اول ریاست جمهوری آینده امریکا-مایک پنس و کامیلا هریس- داشته باشد که قرار است روز سه شنبه برگزار شود. ابتلای ترامپ به این ویروس برگ برنده بایدن و تیمش محسوب می شود و می تواند نشانه ای از ضعف ترامپ در مقابله با ویروس کرونا در کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

کد خبر: ۴۵٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha