۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
آموزش مجازی در کشور رایگان خواهد بود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آموزش مجازی در کشور رایگان خواهد بود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: پس از این که سامانه شاد برای دانش آموزان به صورت رایگان در سراسر شبکه ارائه شد، بسته اینترنتی مخصوص معلمان هم اختصاص یافت و تا ۱۵ مهر بسته مخصوص اساتید نیز فعال می‌شود.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی گفت: پس از این که سامانه شاد برای دانش آموزان به صورت رایگان در سراسر شبکه ارائه شد، بسته اینترنتی مخصوص معلمان هم اختصاص یافت و تا ۱۵ مهر بسته مخصوص اساتید نیز فعال می‌شود.

وی گفت: دیشب پس از مذاکرات فراوان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بسته حمایتی از آموزش مجازی دانشجویان به سرانجام رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آن چیزی که مطابق این فهرست داریم از همه مجموعه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دولتی و خصوصی حدود هزار و ۱۰۰ دانشگاه است که سامانه‌های آموزشی توزیع شده‌ای برای خودشان دارند و روال آن‌ها مانند آموزش و پرورش، متمرکز نیست.

آذری جهرمی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم استفاده از این سامانه‌ها را برای دانشجویان در سراسر شبکه رایگان کنیم که برای آموزش مجازی هزینه‌ای پرداخت نکنند.

وی افزود: در دور قبل که این اتفاق افتاد برخی دانشجویان گلایه داشتند که سامانه‌های دانشگاهشان فعال نشده است و مجبور به پرداخت پول شده اند و ما از امروز فهرست همه سامانه‌های آموزشی را که رایگان شده است در سایت وزارت ارتباطات در دسترس همه قرار می‌دهیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از مجموع هزار و ۱۰۰ دانشگاه تاکنون ۱۷۸ دانشگاه اطلاعاتشان را برای وزارت علوم و ما فرستاده اند که در سایت گذاشته شده و بالغ بر ۷۰۰ سامانه آموزشی است که رایگان شده است.

آذری جهرمی افزود: در خود سایت وزارت ارتباطات هم امکانی را برای دانشگاه‌ها بوجود آورده ایم که اطلاعات سامانه آموزشی شان را درج کنند و به محض درج در کمترین زمان ممکن آن‌ها هم رایگان می‌شوند.

وی گفت: از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور می‌خواهیم اگر اسمشان در فهرست نیست اسامی را وارد کنند تا دانشجویان متقبل پرداخت وجهی برای حوزه آموزش نشوند و بتوانند از تسهیلاتی که برایشان فراهم شده است استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با فراگیری این موضوع کل آموزش مجازی در کشور برای دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور و علوم پزشکی رایگان خواهد بود و می‌توانند از این تسهیلات ویژه استفاده کنند.

آذری جهرمی گفت: البته ما بسته ویژه‌ای هم برای دانشگاه‌ها در نظر داریم که شامل اتصال آن‌ها به فیبر نوری و تهیه زیرساخت‌های لازم است که صبح امروز در جلسه‌ای این موضوع را پیگیری کردیم و شرکت مخابرات ایران تا هفته آینده جزئیات آن را اعلام خواهد کرد و تلاش خواهد شد، نیازمندی‌های دانشگاه‌ها برای این سامانه‌های آموزشی فراهم شود.

وی افزود: با این چارچوب بسته حمایتی دولت در بحث آموزش مجازی برای دانشجویان و دانش آموزان کامل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حوزه‌های علمیه هم گفت: طلاب تماس‌های زیادی با وزارت ارتباطات داشته اند و ما مکاتبه‌ای با جناب آقای اعرافی داشتیم و درخواست کرده ایم که اطلاعات را به ما بدهند و همان تسهیلاتی که برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است برای اساتید حوزه‌های علمیه و طلاب نیز لحاظ خواهیم کرد.

آذری جهرمی افزود: سامانه‌ای که امروز در سایت وزارت ارتباطات باز شده است، قابلیت ثبت سامانه‌های آموزش مجازی حوزه‌های علمیه را هم دارد که رایگان می‌باشد و در خصوص اساتید حوزه هم متناسب با همان ساختاری که برای اساتید دانشگاه در نظر گرفته ایم بسته‌های ویژه‌ای را در نظر گرفتیم که به محض دریافت اطلاعات از حوزه‌های علمیه، اقدامات لازم خواهد شد.

کد خبر: ۴۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha