۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
مقابله با رانت در سازمان غذا و دارو با شکستن انحصار و محدودیت واردات
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

مقابله با رانت در سازمان غذا و دارو با شکستن انحصار و محدودیت واردات

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو محدودیت واردات داروهای مشابه تولید داخلی، کاهش تقاضاهای القایی، شکستن انحصار، شفاف‌شدن آرای کمیسیون‌ها را از جمله اقداماتی برشمرد که در این سازمان برای مقابله با رانت و فساد انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا شانه‌ساز، در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر فساد و رانت موجود در سازمان غذا و دارو، گفت: هر چند اقدامات انجام شده برای مبارزه با فساد ایده‌آل نبوده اما گام‌های بلندی برداشته شده است؛ در این رابطه سال گذشته نسبت سهم تامین مواد اولیه برای تولید را با واردات عکس کردیم در واقع در گذشته ۶۰ درصد ارز برای واردات و ۴۰ درصد برای تولید هزینه می‌شد اما سال ۹۸ با ورود مستقیم وزیر بهداشت و درمان و برگزاری نشست‌های مکرر توانستیم سهم تولید را نسبت به واردات افزایش دهیم و این گامی بزرگ بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۹۷ درصد داروها تولید داخل و تنها سه درصد وارداتی است، یادآور شد: در گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد ارز دارو به سه درصد داروی وارداتی اختصاص می‌یافت اما سال گذشته موفق شدیم ارز واردات دارو را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

شانه‌ساز مدیریت و کاهش واردات دارو را گامی مناسب برای پیشگیری از تقاضاهای القایی و مقابله با رانت دانست و گفت: با کاهش واردات دارو تقاضای القایی مدیریت و سال به سال کاهش می‌یابد.

تلاش برای ایجاد شفافیت در سازمان غذا و دارو
وی با تاکید بر اینکه در تلاش برای ایجاد شفافیت در سازمان غذا و دارو هستیم، ادامه داد: تمامی آرای کمیسیون‌های سازمان به صورت شفاف و مداوم اعلام و لیست ارز اختصاصی به شرکت‌ها بر روی سایت قرار داده می‌شود تا افکار عمومی در جریان قرار گیرند و ابهامات برطرف شود.

انحصار را در سازمان غذا و دارو شکستیم
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انحصار را در سازمان غذا و دارو شکستیم، گفت: محدودیت و قطع واردات اقلام و داروهای مشابه داخلی گامی موثر برای سلامت بیشتر کار بوده است.

کد خبر: ۴۵٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha