۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
 عملکرد شرکت های بیمه در کشور به شکل صندوق است
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عملکرد شرکت های بیمه در کشور به شکل صندوق است

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد شرکت های بیمه در کشور به شکل صندوق است در ضمن برای هزینه های جاری و ساخت و سازهای خود نیز از این پول استفاده می کنند.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری افزود: عملکرد شرکت های بیمه درکشور به شکل صندوق است در ضمن برای هزینه های جاری و ساخت و سازهای خود نیز از این پول استفاده می کنند.

وی افزود: قیمت برخی از داروها به صورت جدی افزایش یافته و بیمه ها فرانشیز خیلی کمی می دهند و مردم مجبورند از جیب خود هزینه های دارو را پرداخت کنند.

وی ضمن اشاره به ارز دولتی برای واردات دارو و مواد اولیه آن اظهارداشت: این ارز نه تنها به نفع مصرف‌کننده نیست بلکه روند قاچاق دارو را هم معکوس کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: داروهایی که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود متاسفانه بصورت قاچاق مجدد از مملکت خارج می شود.
وی افزود: قاچاق دارو از دیر باز در کشور وجود داشته است.

شهریاری اظهارداشت: دارو باید از دایره شمول ارز دولتی خارج و از ارز نیمایی برای واردات دارو و مواد اولیه آن استفاده شود و مابه التفاوت قیمت ارز دولتی با نیمایی برای حمایت بیمه ای از بیماران در اختیار شرکت های بیمه ای قرار گیرد تا بیماران فشار کمتری را تحمل کنند به شرط اینکه شرکت های بیمه هم صرفا به شکل یک صندوق عمل نکنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این ارز ترجیحی حذف نمی شود یکی از علت های عمده آن ساختار غلط بیمه هاست.

وی افزود: بطورکلی با حذف این ارز و اختصاص آن به حمایت بیمه ای از داروی بیماران می توان به میزان زیادی جلوی فساد، رانت و قاچاق دارو را سد کرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: انسولین های قلمی وارداتی بوده و در شرایط حاضر بواسطه اعمال تحریم ها وارد نمی شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار بر اینکه انسولین های قلمی در داخل تولید و تا چند ماه آینده وارد بازار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور نیز گفت: متاسفانه دولت ارز مورد نیاز واردات واکسن آنفلوانزا را به موقع تامین نکرد.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده است.

شهریاری اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این واکسن ها به مصرف گروه های پر خطر و زنان باردار خواهد رسید.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان سازمان غذا و دارو قرار بر اینکه ۱۴ تا ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر ارز مورد نیاز حوزه دارو به موقع تامین نشود ممکن است کمبود دارو مشکلات اجتماعی و امنیتی در کشور ایجاد کند.

کد خبر: ۴۵٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha