۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
مشکلات صنعت خودروی کشور ریشه ای است/ صنعت خودرو باید رقابت پذیر شود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مشکلات صنعت خودروی کشور ریشه ای است/ صنعت خودرو باید رقابت پذیر شود

جدی، نماینده مردم شیروان و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صنعت خودرو در کشور ریشه ای و ساختاری است.

به گزارش بازار، «علی جدی» ضمن اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران به شدت از انحصار رنج می برد، افزود: رفع مشکلات این صنعت مستلزم توجه به مباحثی همچون رقابت پذیری، شفافیت، انحصارزدایی و تقویت بخش خصوصی واقعی است.

وی همچنین اظهارداشت: اگر این اتفاق نیفتد همچنان مشکلات صنعت خودرو سازی در کشور پا برجا خواهد بود.

نماینده مردم شیروان و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات صنعت خودرو گفت: یکی از چالش های اصلی صنعت مزبور اینکه فضای خودروسازی در کشور رقابتی نیست در حالی که باید شرایطی در نظر گرفته شود تا صنعت خودرو در ایران رقابت پذیر شود.

وی افزود: برای حل و فصل مشکلات صنعت خودرو در وهله اول باید محدودیت هایی مترتب براین صنعت را کاهش داد و فضا را به سمت رقابتی شدن پیش برد.

جدی اظهارداشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور ویژه به دنبال رفع مشکلات صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات صنعت خودرو این گونه نیست که فقط با ارائه یک طرح چالش ها و معضلات مربوط به صنعت برطرف شود بلکه باید به صورت مستمر مشکلات بازار خودرو بررسی، رصد و راهکار های لازم برای رفع آن ارائه شود.

نماینده مردم شیروان و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی کشور ازحیث کمیت و کیفیت دارای مشکلات جدی است از اینرو ضرورت ایجاب می کند این صنعت به معنای واقعی خصوصی سازی شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شفافیت در ساختار صنعت خودروی ایران نیز مسئله ای بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر شفافیت در ساختار شرکت‌های خصوصی سازی به وجود آید فضای سوءاستفاده و رانت کم می ‌شود و در برابر میزان کمیت و کیفیت محصولات تولیدی افزایش پیدا می کند.

جدی در ادامه ضمن اشاره به بحث عرضه خودرو در بورس اظهارداشت: این تصمیم علاوه بر ساماندهی بازار خودرو باعث می شود قیمت گذاری ‌ها واقعی و دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

وی ادامه داد: خودرو یک کالای مصرفی است متاسفانه به یک کالای سرمایه ایی در کشور تبدیل شده است.

نماینده مردم شیروان و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مردم را باید به مرور با فرهنگ سازی متقاعد کرد که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نیست بلکه یک کالای مصرفی است.

کد خبر: ۴۵٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha