۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
۱۶۰ اسکله ساحلی در مازندران احداث می‌شود
استاندار مازندران:

۱۶۰ اسکله ساحلی در مازندران احداث می‌شود

ساری - استاندار مازندران گفت: شمار اسکله‌های تفریحی پیش‌بینی شده برای ساخت در سواحل استان به ۱۶۰ مورد افزایش یافته است.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ۱۶۰ اسکله تفریحی برای رونق گردشگری دریایی در استان پیش بینی شده است، افزود: از این میزان ۳۲ اسکله در نوشهر پیش بینی شده است.

وی فلسفه ایجاد اسکله های تفریحی و توریستی را استفاده بهینه از ظرفیت های دریا بیان کرد و گفت: برای اینکه راه ما به دریا باز شود باید اسکله هایی ایجاد شود تا در کنار آن ورزش های دریایی، قایق های تفریحی و گردشگری فعال شود.

منطقه آزاد منتظر تصویب مجلس

استاندار مازندران با اظهار اینکه مجوز اسکله های تفریحی و ساحلی بدون نام به سرمایه گذار داده می شود، تصریح کرد: برای پسکرانه این اسکله های دریایی نیز مطالعات لازم صورت گرفته است و جلساتی در این زمینه با سازمان بنادر تشکیل شده است.

حسین زادگان درباره وضعیت منطقه آزاد در مازندران با بیان اینکه بندر امیرآباد بهترین نقطه برای ایجاد این منطقه به شمار می رود، گفت: این به منزله آن نیست که دیگر مناطق، قابلیت منطقه آزاد را ندارند.

وی وجود دو هزار هکتار زمین در منطقه ویژه امیرآباد، راه ریلی، نزدیکی به نیروگاه و فرودگاه، این منطقه را بهترین و مستعدترین منطقه برای منطقه آزاد دانست و گفت: در عین حال نوشهر و فریدونکنار نیز جزو تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد.

پیشنهاد تصویب ۳ لکه منطقه آزاد

استاندار مازندران همچنین با اظهار اینکه سه لکه منطقه آزاد مازندران پیشنهاد و مصوب شده است، گفت: این سه لکه در کارگروه تخصصی و هیئت دولت تصویب شده است و اکنون این طرح منتظر ابلاغ است.

حسین زادگان با بیان اینکه قبل از تصویب سه لکه منطقه آزاد در استان با نمایندگان مجلس نشستی برگزار و موافقت آنان اخذ شد، گفت: توافق کردیم منطقه آزاد با سه لکه تعیین در استان ایجاد شود و امیدواریم در صحن مجلس نیز رای آورد.

کد خبر: ۴٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha