۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مردم برای ثبت نام و خرید لاستیک از سامانه سردرگم هستند
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک:

مردم برای ثبت نام و خرید لاستیک از سامانه سردرگم هستند

سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران می گوید: در حال حاضر کمبودی در بازار لاستیک خودروهای سبک و سنگین وجود ندارد، اما مشکلات ثبت نام در سامانه مربوطه برای خرید لاستیک، مردم را سر درگم کرده است.

«داود سعادتی نژاد» روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار  بازار افزود: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار همه متقاضیان خرید لاستیک سبک، سنگین، خودروهای صنعتی و کشاورزی باید در این سامانه ثبت نام کنند، اما بیشتر خریداران برای ثبت نام در این سامانه مشکل دارند و هم اکنون بیشتر لاستیک تولید کنندگان در انبارها دپو شده است.
سعادتی نژاد با بیان اینکه آنلاین بودن این سامانه نیازمند مدیریت و زیرساخت های مناسبی است، گفت: هم اکنون در پایانه های مسافری در تهران حواله صادر نمی شود و اگر مدیریت این سایت بروز شود، وضعیت فروش لاستیک در تهران و شهرستانها بسیار بهتر خواهد بود.
وی با اشاره به واردات لاستیک های خارجی نیز گفت: پیش از این لاستیک خارجی با ارز دولتی وارد می شد، اما با توجه به اینکه هم اکنون لاستیک های خارجی با ارز نیمایی وارد می شوند، لذا قیمت آن در بازار افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران یادآورشد: از آنجا که واردات مواد اولیه کارخانجات تولید کننده لاستیک های سبک و سنگین نیز با ارز نیمایی وارد می شود، قیمت لاستیک های داخلی نیز ۵۵ درصد افزایش یافته است.
سعادتی نژاد اظهارداشت: اگر فروش لاستیک های مورد نیاز مردم را در اختیار واحدهای صنفی بگذارند در این صورت با نرخ مصوب لاستیک در بازار به وفور به مشتریان عرضه خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون دو هزار واحد صنفی و یا خرده فروشی لاستیک در تهران وجود دارد و فروش آن به این روش عملا خرده فروشی های ما در سطح استان تهران بیکار کرده کرده است.
وی بیان  کرد: هم اکنون نمایندگی‌ها لاستیک‌ها را در انبارها نگه داشته اند و هزینه انبارداری می‌دهند، اما حق فروش ندارند و خریدار باید از سامانه، حواله بیاورند تا لاستیک مورد نیاز آنها تحویل شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران یادآورشد: این روش فروش سبب شده بخش زیادی از لاستیک های وارداتی نیز در انبارها دپو شومد و این باعث  تاریخ گذشته شدن آنها می شود.
سعادتی نژاد تاکید کرد: نگهداری لاستیک در انبارها باید شرایط مناسب را داشته باشند و هر چه لاستیک در انبارها زیر آفتاب و در فضای باز باشد کیفیت خود را از دست می دهد و مصرف کنندگان با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران در پایان گفت: همه لاستیک ها و تایرهای وارداتی، مشمول استاندارد اجباری هستند در غیر این صورت ممکن است بصورت قاچاق وارد کشور شده باشند.  
 شایان ذکر است که پیشتر مصطفی میرسعید قاضی، رئیس انجمن صنعت لاستیک ایران نیز گفته بود که در سال ۹۷ شانزده میلیون و ۳۰۰ هزار، در سال ۹۸ هجده میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک تولید شد و در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید لاستیک ۲۶ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۲۱ میلیون حلقه لاستیک به میزان نیاز بازار داخلی در کشور تولید شود.

کد خبر: ۴۵٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha