۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
صادرات نهایی محصولات فولاد، اولویت وزارت صمت
وزیر صمت عنوان کرد

صادرات نهایی محصولات فولاد، اولویت وزارت صمت

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه وزارت صمت در صادرات نهایی محصولات و جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار گفت: تکمیل زنجیره فولاد در برخی استان‌ها کامل انجام شده و در برخی استان‌ها نیز در حال تکمیل شدن است که با کامل شدن آن‌ها صادرات نهایی محصولات فولاد انجام خواهد شد و جلوی خام فروشی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت صمت تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع است، گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای صنایع و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته، اما برخی صنایع کمتر از ظرفیت خود تولید می‌کنند که امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت شاهد تولید صنایع با تمام ظرفیت باشیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با تکمیل ظرفیت صنایع محصولات جدید وارد بازار و حجم عرضه بیشتر خواهد شد، افزود: این موضوع بر قیمت محصولات نیز تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: قرار است در برنامه بعدی به واحدهای راکد مشوق‌هایی اعطا شود و حمایت‌هایی از آنان صورت گیرد تا به چرخه تولید بازگردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حمایت جدی این وزارتخانه از بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های جدی که از بخش خصوصی خواهد شد، تلاش می‌شود که مواد اولیه کارخانه‌ها در خود استان‌ها تامین شود.

کد خبر: ۴۵٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha