۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
بررسی کتابِ «راه نوین امپراطور»؛ «یک کمربند؛ یک جاده» چین را در مرکز جهان قرار می‌دهد
به قلم «جاناتان هیلمان»؛

بررسی کتابِ «راه نوین امپراطور»؛ «یک کمربند؛ یک جاده» چین را در مرکز جهان قرار می‌دهد

«جاناتان هیلمان» معتقد است اگر چین در طرح یک کمربند یک جاده موفق شود، جهان را از نو ساخته و خود را در مرکز همه چیز قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کتاب «راه نوین امپراتور: چین و پروژه قرن» به قلم «جاناتان هیلمان» منتشر شد.

موضوع اصلی این کتاب، طرح «یک کمربند یک جاده» چین است.

طرح «یک کمربند یک جاده» چین بلندپروازانه ترین طرح جهان است. جهت اجرای اهداف برجسته سیاست خارجی رئیس جمهور شی جین پینگ که همان طرح «یک کمربند یک جاده» است، چین قول داده بیش از یک تریلیون دلار جهت ساخت بندرهای جدید، راه آهن، کابل های فیبر نوری، نیروگاه ها و سایر اتصالات هزینه کند.

این طرح از بیش از صد و سی کشور عبور کرده و حتی در قطب شمال، فضای مجازی و فضای بیرون گسترش یافته است. پکن می گوید با این طرح می خواهد روند توسعه جهانی را تسریع کند، اما واشنگتن هشدار می دهد چین با طرح «یک کمربند یک جاده» در حال ترسیم مسیری برای سلطه جهانی است.

«جاناتان هیلمان» در این کتاب با بردن خوانندگان به سفر به پروژه های چین در آسیا، اروپا و آفریقا نشان می دهد که چگونه این چشم انداز بزرگ آشکار می شود. هیلمان در کتاب راه نوین امپراتور استدلال می کند همانطور که چین به خارج از مرزهای خود و در اعماق مناطق خطرناک می رود، ممکن است اشتباهات قدرت های بزرگ را تکرار کند.

اگر چین در این طرح موفق شود، جهان را از نو ساخته و خود را در مرکز همه چیز قرار خواهد داد. اما ممکن است «شی جین پینگ» زیاده روی کند زیرا هنوز همه راه ها  به پکن ختم نمی شوند.

کد خبر: ۴۴٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha