۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
اکثر کالاهای مازندران به صورت پیله وری صادر می شود
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

اکثر کالاهای مازندران به صورت پیله وری صادر می شود

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: تعرفه های گمرکی و هزینه های بالا سبب می شود تا بسیاری از کالاهای استان به صورت پیله وری از دیگر استان ها صادر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله مهاجر پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان با بیان اینکه دولت باید کارها را به بخش خصوصی واگذار و از آن حمایت کند گفت: اگر واقعا مسئولیت صادرات را از بخش خصوصی می خواهیم باید کارها را به این بخش واگذار کنیم.

وی با اظهار اینکه میزان صادرات استان از نظر وزن نسبت به سال قبل بیشتر است گفت: در حال حاضر بسیاری از کالاهای استان با کارت های پیله وری از مرزهای کشور به سمت عراق و دیگر کشور صادر می شود.

مهاجر با تاکید براینکه ادعا می کنیم میزان صادرات کشور در سال جاری به مراتب بیشتر از آمارهای ارائه شده و بالاتر از سال قبل است گفت: باید مشکلاتی که بخش خصوصی با آن دست و پنجه نرم می کند را بررسی کنیم و ببنیم چرا این بخش ترجیح می دهد کالاهایش را به صورت پیله وری صادر کند و یا بفروشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: هر وقت ابزارهای لازم در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت ما تعهد می کنیم چه کارهایی باید در زمینه صادرات انجام داد.

وی با بیان اینکه ازبکستان از جمله کشورهای هدف صادراتی است گفت: این کشور بسیار برای سرمایه گذاری و صادرات کالاها مستعد است اما از اول سال تاکنون یک واحد قرنطینه ای ما از سوی این کشور پذیرش نشده است.

وی گفت: کیوی در ازبکستان حدود ۲۵ هزار تومان و پرتقال نیز کیلویی ۲۰ هزار تومان فروخته می شود و باید از این بازار برای صادرات استفاده کرد.

مهاجر تصریح کرد: برای ارسال یک کامیون کیوی به ازبکستان فقط هفت تا هشت هزار دلار حقوق گمرکی باید پرداخت کنیم و این سبب می شود تا رقبای دیگر در بازار ازبکستان حضور داشته باشند.

کد خبر: ۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha