۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
ارائه بسته اینترنت رایگان دانشجویان تا ۴ روز آینده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ارائه بسته اینترنت رایگان دانشجویان تا ۴ روز آینده

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تصمیم گرفتیم همه ۱۱۰۰ دانشگاه در سراسر کشور به شبکه فیبر نوری متصل شود که کارها آغاز شده است و با هماهنگی پیش می‌رود.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینترنت دانشجویان هم گفت: حدود ۱۰۴ هزار استاد در سراسر کشور (وزارت علوم، بهداشت واموزش پزشکی و دانشگاه آزاد) برای استفاده از اینترنت رایگان به ما معرفی شده اند که تا صبح امروز حدود ۴۶ هزار نفر از آنان به ما درخواست داده اند که از بسته‌های اینترنت رایگان استفاده کنند و به آنان تقدیم می‌شود.

وی گفت: بنابراین کار بخش اساتید تمام شده است و از ۱۵ مهر این اینترنت برای آنان فعال می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: دانشجویان نیز تقریبا یک جامعه حدود چهار میلیون نفری هستند که استفاده از اینترنت برای آموزش هزینه‌هایی را برایشان به وجود آورده است که ما تصمیم گرفتیم همه ۱۱۰۰ دانشگاه کشور در سراسر کشور به شبکه فیبر نوری متصل شود که عملیات اجرایی این کار آغاز شده است و با هماهنگی پیش می‌رود.

وی گفت: وزارت ارتباطات باید خدمات ابری لازم برای توسعه اموز مجازی دانشگاه‌ها ایجاد کند که ان هم انجام می‌شود. برخی از دانشگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها خدمات فضای مجازی شان مشکل دارد و خدمات مناسب و زیر ساخت مناسب ندارند که به ان‌ها نیز کمک می‌کنیم.

آذری جهرمی افزود: بنا بود هفته اول مهر در مورد دانشجویان اطلاع‌رسانی کنیم که هنوز اطلاعات تکمیلی دانشجویان از وزارت علوم به دست ما نرسیده است و ما هنوز بسته اینترنت دانشجویان را نتوانستیم عرضه کنیم.

وی گفت: در سه یا چهار روز آینده بعد از جمع بندی اطلاعات درباره تسهیلات این موضوع را نهایی می‌کنیم و مسئله حل شود و تلاش می‌کنیم ظرف یکی دو روز اینده مشکل حل شود تا دیگر آموزش مجازی برای دانشجویان هزینه نداشته باشد.

کد خبر: ۴۴٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha