۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
شبکه ملی اطلاعات با اینترنت در تضاد نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه ملی اطلاعات با اینترنت در تضاد نیست

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات با اینترنت در تضاد نیست و مسئله عمومی تحت عنوان اختلال در اینترنت وجود ندارد.

به گزارش بازار، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت اختلال‌های اخیر اینترنت برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است یا خیر؟ افزود: شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت است و تضادی با اینترنت ندارد. این تصور که در اذهان شکل گرفته است که اگر شبکه ملی اطلاعات راه بیفتد، اینترنت مختل می‌شود از اساس تفکر اشتباهی است.

وی گفت: اختلال در دسترسی درباره یکی از نرم افزارهای پیام‌رسان بود که نسخه وب آن دچار اختلالاتی شد و پیگیری‌هایی شرکت زیرساخت حاکی از این بود که برای مدیریت ترافیک خودشان، بخشی از آن (ترافیک) را روی سرورهای خدمات ابری آمازون منتقل می‌کردند (می‌گذاشتند) که این سایت در خدمت‌رسانی به کاربران ایرانی برخی محدودیت‌ها را اعمال کرده بود و بعد از پیگیری‌ها موضوع حل شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مسئله عمومی تحت عنوان اختلال در اینترنت وجود ندارد، افزود: شبکه در حال ارائه خدمت‌رسانی و سرویس دهی است و اختلال‌ها برطرف شده و مشکلی هم وجود ندارد.

آذری جهرمی در پاسخ به این پرسش که اخیراً گفته شده گوشی‌های صاایران چینی هستند و صحت و سقم این ماجرا گفت: من هم مثل شما دیدم، به هر حال اینکه ما تکنولوژی تولید گوشی را صفر تا صدی در کشور خودمان داشته باشیم و همه را روی پای خودمان بایستیم و خودمان تولید کنیم که در حال حاضر این توان را نداریم، بنابراین در ابتدای تولید این مسئله طبیعی است که با مدل‌هایی مثل اس‌کی‌بی یا سی‌کی‌بی شروع کنند و بعد به سایر مراحل برسند.

وی گفت: به صورت دقیق این ماجرا را نپرسیدم، اما دوستانی این تصاویر را برای من ارسال کرده بودند و مطلب را دیدم. ولی به نظرم این نکته منفی نیست. اینکه با یک کشور خارجی به تفاهم رسیده باشند که خط تولید محصولات آن را در کشور ایجاد، همین هم در گام نخست مثبت است و باید شکل بگیرد.

کد خبر: ۴۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha