۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
 مازندران فاقد گمرکات دریایی است
استاندار مازندران:

مازندران فاقد گمرکات دریایی است

ساری- استاندار مازندران با اشاره به تولید بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان، نبود گمرکات دریایی را از جمله مشکلات صادرات استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه نشست شورای گفتگو در گفتگو با خبرنگاران در سالن استانداری با اظهار اینکه ۷۰ درصد مرکبات استان قابلیت صادرات را دارد، نبود گمرکات دریایی را از جمله مشکلات فراروی حوزه صادرات ذکر کرد.

وی نداشتن شرکت های حمل و نقل بین المللی و کشتی های دارای امکانات خاص را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: زیرساخت های مورد نیاز صادراتی از جمله پروازهای مستقیم تجاری نیز به مقاصد هدف در استان وجود ندارد.

وی با عنوان اینکه مازندران نقش بالایی در بازرگانی و صادرات محصولات به کشورهای حاشیه از جمله سی آی اس دارد، یادآور شد: تولیدات مرکبات استان درحال رسیدن به مرز سه میلیون تن است و باید نسبت به صادرات مازاد مصرف آن اقدام کرد.

استاندار مازندران همچنین باتاکید بر جلوگیری از دست اندازی و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی اظهار داشت: بسیاری از مصوبات و قوانین اجرایی نمی شود و ارائه مشترک و جمعی در سطح ملی دیده نمی شود.

حسین زادگان برلزوم برنامه ریزی جامع و رفع موانع فراروی صادرات در استان تاکید کرد.

کد خبر: ۴۴٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha