۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
شاخص تولید در ۲۴ رشته صنعتی کاهش یافت
معاون وزیر صمت:

شاخص تولید در ۲۴ رشته صنعتی کاهش یافت

ساری- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شاخص تولید در ۲۴ رشته تولیدی و صنعتی در کشور نسبت به سال ۹۰ کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید زرندی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی که در سالن شمار یک استانداری برگزار شد با اشاره به شناسایی دو هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده در کشور اظهار داشت: برنامه واگذاری هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده مستقر در شهر های صنعتی آماده شده است.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در آمار واحدهای تولیدی تعطیل شده به تهیه فهرست واحدهای تولیدی تعطیل شده اشاره و اضافه کرد"باید سرمایه گذاران جدید را برای راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده سوق دهیم.

وی با بهبود فضای کسب و کار را از جمله مولفه های دستیابی به جهش تولید ذکر کرد و گفت: در حال حاضر شماری زیادی از واحدهای تولید یبا ظرفیت کمتر از ۴۰ درصد فعالیت می کنند که برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت آنان با برنامه مشارکتی و با سرمایه گذاری جدید در دستور کار است.

زرندی همچنین به کاهش شاخص تولیدی و صنعتی کشور در ۲۴ رشته اشاره و اضافه کرد: این شاخص تولید نسبت به سال ۹۰ کمتر شده است از اینرو سرمایه گذاری در بخش خالی صنعت و معدن امری الزامی به نظر می رسد.

معاون وزیر صنعت و معدن با عنوان اینکه در حال حاضر واردات در ۱۴۲ محصول اصلی انجام می شود، یادآور شد: وضعیت مقدار مورد نیاز صادرات نیز در مناطق مختلف کشور بررسی شده است.

زرندی با بیان اینکه مازندران از استان های محوری در صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف است بر لزوم رفع مشکلات و موانع فراروی صادرات تاکید کرد و درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: بخشی از مشکلات ناشی از تلاطم بازار ارز با ترمیم فضای صادرات و ارزآوری آن حل می شود.

وی با تنظیم بازار ارز با توجه به نوسانات ارز را از برنامه های وزارت صمت بیان کرد و گفت: ساماندهی بازار توزیع و بهبود فضای کسب و کار از مهمترین برنامه ها در این بخش است.

کد خبر: ۴۴٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha