۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
رکورد شکنی کمپین بایدن در جذب بودجه ۳.۸ میلیون دلاری ظرف یک ساعت
سالی متفاوت، مناظره ای متفاوت و رکوردشکنی های متفاوت

رکورد شکنی کمپین بایدن در جذب بودجه ۳.۸ میلیون دلاری ظرف یک ساعت

اولین مناظره جنجالی ریاست جمهوری در امریکا برگزار شد و با وجود رفتار غیر حرفه ای رییس جمهوری این کشور در مناظرات، کمپین بایدن از برنامه ریزی برای دومین و سومین مناظره خبر داد. رکورد شکنی کمپین بایدن در جذب بودجه ظرف یک ساعت بعد از مناظره هم در رسانه ها به عنوان نقطه عطفی برای این انتخابات معرفی شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: اولین مناظره انتخاباتی امریکا در شرایطی برگزار شد که ترامپ بارها و بارها به بایدن توهین کرد و البته بایدن هم در مواردی مقابله به مثل کرد. اما تقریباً تمامی رسانه های امریکایی اعلام کردند که بایدن در این مناظره قدرت بالاتری در مدیریت و رهبری مناظره داشته است و برنامه های مدون تر و بهتری را برای کشور پیشنهاد داده است.

بعد از این موج وسیع توهین ها و برخوردها با بایدن، این گمانه زنی پیش آمد که شاید مناظرات دیگری انجام نشود ولی مشاور ارشد بایدن در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت: «این مناظره بسیار خصمانه و غیر حرفه ای برگزار شد ولی  بایدن در نظر دارد در بقیه مناظرات هم شرکت کند و در مقابل مردم امریکا به بحث با رییس جمهور فعلی یپردازد.»

«کیت بدینگ فیلد»، مشاور ارشد بایدن گفت: «بایدن بر این باور است که مناظرات فرصتی برای صحبت مستقیم با مردم امریکا است و او از این فرصت حداکثر استفاده را خواهد کرد.» وی ادامه داد: «در این مناظره ما چهره واقعی ترامپ را دیدیم. او می خواهد با قلدری و زورگویی و دروغ گویی مردم را از حضور در صحنه رای گیری باز دارد. هر چه شمار مردمی که به دلیل تردید در مورد کارایی نظام رای گیری در امریکا در انتخابات شرکت می کنند، کمتر باشد شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بیشتر است. به همین دلیل است که او  در مورد کارایی سیستم رای گیری پستی تردید دارد و بارها این سیستم را زیر سوال برده است. او در انتخابات سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۵ میلیون از آرای خود را از طریق افرادی که به روش پستی رای داده بودند، دریافت کرده بود. در ضمن شخص ترامپ و خانواده او هم به صورت پستی رای داده اند و این سوال وجود دارد که چرا او از سیستمی برای خود استفاده می کند که ظاهرا اعتمادی به آن ندارد و مردم را از  حضور در این صحنه باز می دارد.»

 تاریخ مناظرات بعدی مشخص شده است
طبق گزارش کمپین بایدن هم اکنون برنامه مناظره دوم انتخاباتی برای روز ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۰ مشخص شده و قرار است این مناظره در میامی برگزار شود. قرار است این مناظره در ساختمان شهرداری میامی برگزار شود و افرادی که هنوز در مورد کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات تصمیم نهایی را نگرفته اند، سوالات خود را از هر دو کاندیدا بپرسند. این پرسش و پاسخ می تواند قدرت هر دو کاندیدا در مدیریت شرایط و برنامه ریزی های هر یک در حوزه های مختلف را به تصویر بکشد. سی ان بی سی پیش بینی کرد: «این مناظره فرصتی برای قدرت نمایی در اختیار بایدن قرار می دهد زیرا هم قدرت بهتری در مدیریت سیاسی دارد و هم در مناظره اول نشان داد در مقابل توهین ها و رفتارهای غیر حرفه ای ترامپ، روحیه اش تضعیف نمی شود.»

مشاور ارشد بایدن در مورد دومین مناظره انتخاباتی به سی ان بی سی گفت: «بایدن بدون شک در این مناظره حضور خواهد داشت ولی کمپین ترامپ تا کنون در مورد حضور در این مناظره نظر قطعی نداده است.»

 قرار بر این است که سومین مناظره انتخاباتی در روز ۲۲ اکتبر سال جاری در شهر نش ویل امریکا برگزار شود. او در مورد بحث در مورد قوانین مناظره با کمپین ترامپ هم صحبت کرد ولی در مورد اثر بخشی این بحث ها در تغییر رفتار  دونالد ترامپ با تردید سخن گفت.

رکوردشکنی کمپین بایدن بعد از مناظره اول
 در اولین مناظره انتخاباتی بایدن به عنوان پیروز مناظره معرفی شد و حتی سی ان ان اعلام کرد که ۶۰ درصد از افراد ساکن در ایالت اوهایو- ایالتی که اولین مناظره در آن برگزار شده بود، توانسته به  تصمیم نهایی برسند. طبق این گزارش بالغ بر ۷۰ درصد از این گروه تصمیم دارند به بایدن رای بدهند زیرا بر این باور هستند که بایدن می تواند کشور بهتری برای فرزندان آنها ایجاد کند و فرصت تعامل با کشورهای دیگر و رونق اقتصادی را فراهم کند.

رسانه های مختلف امریکایی هم در مورد افزایش محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان امریکایی بعد از این مناظره خبر دادند ولی خبر اصلی را کمپین بایدن منتشر کرده است. طبق این گزارش در فاصله سالهای ۱۰  تا ۱۱ شب به وقت محلی اوهایو بالغ بر ۳.۸ میلیون دلار به کمپین بایدن اختصاص پیدا کرده است که این بودجه از طرف حامیان و طرفداران او تامین شده است. تا کنون در تاریخ انتخابات امریکا هیچ گاه ظرف یک ساعت این قدر پول به کمپین یک کاندیدا اختصاص پیدا نکرده است و این مساله نشان می دهد که حامیان بایدن افزایش یافته اند و مردم انتظار دارند پیروز این رقابتها  بایدن باشد.

در پایان باید در نظر داشت در سال ۲۰۲۰ ، تحولات زیادی در دنیا اتفاق افتاده است وبه نظر می رسد رکورد شکنی های کمپین بایدن هم از جمله تحولات مهم امسال باشد.

کد خبر: ۴۴٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha