۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
وجود ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم در گلستان/ آغاز عملیات مقاوم‌سازی ۷ هزار واحد مسکونی
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

وجود ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم در گلستان/ آغاز عملیات مقاوم‌سازی ۷ هزار واحد مسکونی

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار واحد مسکونی در گلستان بی دوام و کم دوام هستند، از آغاز عملیات مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق آمار مرکز آمار در سال ۹۵ در گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۱۲۸ هزار واحد آن بی دوام و یا کم دوام هستند.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان به صاحبان منازل مسکونی غیرمقاوم توصیه می‌کنیم از تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم بهره ببرند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با این توضیح که پس از سیل سال  گذشته هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی گلستان بازسازی شدند، ادامه داد: مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی امسال در دستور کار قرار دارد.

وی از سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان در روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این هفت هزار واحد مسکونی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان فردا با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان بنیاد مسکن کشور و استاندار گلستان آغاز می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون عمران مجلس فردا از مناطق زلزله زده استان (رامیان و مرواه تپه) هم بازدید می‌کنند، تصریح کرد: احداث سه هزار واحد مسکن برای محرومان استان که در دهه فجر سال گذشته با حضور ریاست سازمان برنامه و بودجه و ریاست بنیاد مسکن کشور با اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان آغاز شده بود در حال احداث است که تا دهه فجر امسال این واحدها آماده بهره برداری می‌شوند.

کد خبر: ۴۴٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha