۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
دولت به جای خارجی ها از سرمایه گذاران داخلی حمایت کند
رئیس اتاق بازرگانی گلستان:

دولت به جای خارجی ها از سرمایه گذاران داخلی حمایت کند

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: دولت به جای پهن کردن فرش قرمز برای خارجی ها باید از سرمایه داران داخلی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد چوپانی چهارشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده گلستان، اظهار کرد: مسئولان وعده می دهند گلستان به قطب غله منطقه تبدیل می شود ولی مشکلات بسیاری در مسیر وجود دارد.

وی یکی از مشکلات صادرات گلستان را نبود واگن یخچال در مسیر ریلی ایران قزاقستان دانست و گفت: طرف خارجی باور ندارد که ما بتوانیم از فیروزکوه و گدوک سالانه ۱۰ میلیون تن غلات عبور دهیم.

چوپانی در ادامه، طرح های بی برنامه را یکی از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مصداق های حیف و میل بیت المال برقی کردن قطار گرگان- تهران است در حالی که مسیر ریلی اینچه برون- گنبد- شاهرود که ما را هم به راه‌آهن تهران و هم خراسان متصل می‌کند و ۸۶۰ کلیومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند، گزینه بهتر و اقتصادی‌تری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر این که به جای پهن کردن فرش قرمز برای خارجی ها باید از سرمایه داران داخلی حمایت کرد، تصریح کرد: برای مقابله در جنگ اقتصادی نیازمند فرمانده هستیم و دولت چاره ای ندارد جز اینکه به بخش خصوصی اعتماد کند.

وی با بیان اینکه گلستان توانایی صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سال را داراست، خاطرنشان کرد: ما تولید کنندگان و صادرکنندگان آمادگی آوردن ارز و دور زدن تحریم‌ها را داریم به شرط آنکه دستگاه‌های اجرایی در کنار دستگاه‌های نظارتی و قضایی به ما کمک کنند.

کد خبر: ۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha