۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند

زنجان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور،گفت: در دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند و روند برگشت نخبگان بعد از بیماری کرونا افزایش داشته است. 

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری زنجان، در پاسخ به سوال خبرنگار بازار به خسارت ناشی از کرونا به شرکت های دانش بنیان، گفت: برای شرکت‌های دانش بنیانی که در اثر بیماری کرونا آسیب دیدند تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است. 

وی اظهار کرد: در شرایط کرونا خیلی از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه‌های اینترنتی فعالیت داشتند رشد چندین برابری داشته اما شرکت های دانش بنیان در حوزه گردشگری و حمل و نقل فعالیت می‌کردند دچار آسیب شده و تسهیلاتی برای آنها در نطر گرفته شده است. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه در سطح کشور پنج هزارو ۳۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد، تاکید کرد: میزان فروش این شرکت‌ها امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاصر  هم ۴۱ شرکت دانش بنیان در تابلو بورس فعال هستند که ارزش گذاری آنها بالای ۲۵۰ میلیارد تومان است.

ستاری افزود:  تامین مکان مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان به همت مسئولان استانی برمی گردد و کمک مالی را تامین می کنیم و امروز تصمیمات مهمی برای استان گرفته شد و حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیازمند این است که همه مدیران استانی کمک کنند. 

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته ما با کاهش مهاجرت نخبگان از کشور داشتیم، گفت: در دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند و روند برگشت نخبگان بعد از بیماری کرونا افزایش داشته  و در مرداد ماه امسال تعداد بازگشت نخبگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده و بیشتر این نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در خصوص  حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ افزود: ما اهل این سیاسی کاری ها نیستیم و چنین نیتی نداریم. 

ستاری ابراز داشت: در سطح کشور در حوزه تولید واکسن اتفاقات بسیار خوبی افتاده و  با حضور رئیس جمهور شاهد افتتاح تولید چند واکسن‌ها بودیم و در حوزه تولید واکسن‌های انسانی شرکت‌های خوبی را داریم و رقم قابل توجهی از واکسن‌های آنفولانزا توسط یکی از شرکت‌ها تولید و وارد بازار می شود.

وی گفت: در مورد واکسن کرونا نیز شش تا هفت مجموعه به صورت جدی فعال هستند که نتایج فعالیت آنها از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، تاکید کرد: بیش از یک سوم  نخبگان علاوه بر اینکه عضو هئیت علمی دانشگاه‌ها می‌شوند در حوزه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خواهند کرد. 

ستاری در خصوص تولید داروی بیماری کرونا ، افزود: دارویی که درمان قطعی کرونا باشد هنوز تولید نشده اما بسیاری از داروهایی که در درمان این بیماری موثر هستند در داخل کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۴۴٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      کلاهتون رو بندازید بالا که این همه نخبه رفته بودند و حالا اومدن