۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
دانشگاه‌ها پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان هستند
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور:

دانشگاه‌ها پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان هستند

زنجان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دانشگاه‌ها را پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید درآمد خود را از محل فروش خدمات، پژوهش و فناوری تامین کنند. 

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان، برلزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید موانع توسعه رفع شده و فرهنگ دانش بنیان اصلاح شود. 

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان باید تقویت شود و نتیجه کار شرکت‌های دانش‌بنیان باید دراقتصاد و اشتغال مردم  خود را نشان بدهد. 

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند مشکلات مردم را حل کنند، گفت: باید محیطی ایجاد شود و جوانان نوآوری‌ها و ابتکارات خود را نشان بدهند. 

ستاری با بیان اینکه توسعه، یک امر درون‌زا است، ابراز داشت: نباید انتظار داشت که فردی از بیرون بیاید و توسعه را ایجاد کند و ما باید خودمان توسعه را ایجاد کنیم. 

وی به ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید از تمام این ظرفیت‌ها برای ایجاد توسعه در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری،  گفت: روش‌های آموزشی کشور، اشکال دارد که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال شغل  است و در این میان باید این روش‌ها اصلاح شود به‌گونه‌ای که دانشگاه‌ها اثرگذاری خود رادر جامعه نشان بدهند. 

ستاری دانشگاه‌ها را پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید درآمد خود را از محل فروش خدمات، پژوهش و فناوری تامین کنند. 

وی، با بیان اینکه دانشگاه‌های استان زنجان باید به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت می‌کنند، ابراز کرد: فرهنگ لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان در این استان شکل گرفته است. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان قبل از سخت‌افزاری بودن، یک اتفاق فرهنگی است، یاد آورشد: این اتفاق فرهنگی نباید مشکلات زیرساختی، ساختمان و زمین داشته باشد. 

ستاری تصریح کرد:۹۳ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اما صادرات آن حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار است.

کد خبر: ۴۴٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha